Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1289 ggr
MaMaMade
7/9/07, 3:11 PM

Choklad, ost o kola...

Hej!

Hittade en gammal Allt Om Mat där det fanns en artikel om Jan Hedh, konditor o passionerat förälskad i choklad.

Där talades (el var det på nätet vid senare sök?) om chokladpraliner m ostfyllning. Låter def som ngt i min smak… Har ngn här provat på kombinationen ost o choklad?

Själv äter jag gärna en god brieost tillsammans m kolasås o jordgubbar till…sanslöst gott!

Gorgonzola o pepparkakor är ju smaskens, kanske m choklad till? Parmesan o pecorina är ju också gott m choklad (o ett gott Amaronevin till)…ge förslag tack!

Annons:
Honestyisdead
7/9/07, 3:20 PM
#1

Har faktiskt aldrig testat att blanda det. FAst iof gillar jag inte choklad. Men sött och salt ihop brukar vara gott!

MaMaMade
7/9/07, 3:29 PM
#2

Var i Jämtland förra v o köpte en del goda getostar. Rekommenderar verkligen Rösta´s mejeri. Det ligger i Ås o hör till JiLu´s utbildningsverksamhet.

De har en underbar blåmögelost (åt inte ost m "synligt" mögel innan jag smakade deras!), samt en "Port cheddar" tror jag de kallar den, som smakar o doftar alldeles lagomt innersula. Mkt got på mjukt tunnbröd typ Njalla. Choklad kanske också är gott till den? Måste testa så fort jag fått tag på en god choklad…vischans förbannelse…man har långt till en vettig mataffär!

Fick en liten bit hårt lagrat koost på köpet då jag handlade för bra nog många hundringar. Ska användas som parmesan men jag har inte hunnit testa den än. Kanske till jordärtskoksgratängen?

Upp till toppen
Annons: