Annons:
Etikettmatprat
Läst 1097 ggr
[fuckingrockstar]
2007-08-13 18:29

Mattips?

Hejsan

Första gången jag tittar in här så har inte hunnit kolla in alla trådar så det kanske redan finns en liknande men jag frågar ändå .

Jag hittade en matbok här hemma och kollade recepten och eftersom jag ska laga mat i helgen. Tänkte kolla om ni hade några recept, jag hittade ett i boken som jag tänkte göra och det var tigerräkor stekta i vitlökssmör, jag äter inte räkor själv men dom andra gör Gladså om ni har nåt riktigt gott recept så tveka inte på att dela med er Skrattande

// Sanna

Annons:
Honestyisdead
2007-08-14 03:20
#1

Vitlöksfärskost fylld fläskfile, med ugnsbakad potatis och kantarell sås. Något gott rött vin till.

Till efterrätt tycker jag alltid man kan ha glass Glad

isnornin
2007-08-14 12:26
#2

#1 låter underbart gott!

MVH Isnornin

Honestyisdead
2007-08-14 16:52
#3

Det är det Glad

[fuckingrockstar]
2007-08-14 17:43
#4

Åh det ska jag göra Skrattande tack så mycket Glad kan man ha hasselbackspotatis till tror du?

paronskrutten
2007-08-14 18:04
#5

Hasselbackspotatis till blir nog super Glad

Helena

irode
2007-08-14 18:58
#6

Vad sägs om honungs-melonsoppa med gräddglass och färska hallon till dessert?

Melonsoppa göras genom att ta allt melonköttet ut och köra det snabbt i en matberedare/blender/stavblender. Blanda i 1-2 tesked florsocker ock koka upp snabbt - precis till det börja koka.

Svalkas lika snabbt till handvarm med ett par isbitar gjort av vatten - inte for mycket.

Portionsanrättas med en stor kula vanilj gräddglas och färska hallon (eller halloncoulis)

Annons:
Honestyisdead
2007-08-14 20:36
#7

Låter som en bra efterrätt Glad Och hasselbackspotatis går bra Glad

april4
2007-08-14 22:51
#8

Gillar du lax så får du ett recept av mig.

Fyra bitar färsk laxfilé, grovsalt,

SÅS:

2.5 deciliter creme fraiche

1 matsked Abbas röda kaviar

1 matsked gräslök

1 matsked dill 

1/2 - 1 tesked citronpeppar

citronsaft efter smak

Lägg laxen med skinnet neråt i en ugnsform som du har lagt 2 deciliter grovsalt i botten. (Inga kryddor eller salt ovanpå fisken) I ugnen 15 minuter i 250 grader.

Blanda alla ingredienser till såsen och smaka av med salt och färsk citron. Var försiktig med saltet för kaviaren är salt i sig.

Kokt potatis är gott till

Supergott

Upp till toppen
Annons: