Annons:
Etikettmatprat
Läst 846 ggr
preusvarg
7/24/07, 12:15 AM

Kamratföreningen grillens vänner

hallå där ute. jag och en kamrat har bildat en väldigt speciell liten förening *L* grillens vänner.. kanske en del av er tycker att det låter fånigt men de skiter jag i för då behöver man inte läsa m det. ni andra som tycker det e kul man se en liten notis i mina dagboksanteckningar. jag återkommer gärna och lämnar ut recept på galenskaperna.

nå väl med den här tråden undrar jag om det finns andra där ute som delar min passion för grillen och dess möjligheter?

Annons:
Anne
7/24/07, 1:07 AM
Honestyisdead
7/24/07, 2:47 AM
#2

Låter kul :) Jag älskar också grillat!

MaMaMade
7/24/07, 10:47 AM
#3

Helskoj! Själv är jag medlem i en syjunta, en stickjunta o till hösten kommer jag o några tjejer till att samlas regelbundet för matlagning o samvaro. Det är jättekul när man samlas några st runt ett intresse…o ibland får man nya, trevliga vänner på köpet. :)

Illan
7/24/07, 12:20 PM
#4

Under sommarhalvåret grillar vi nästan varje dag. Allt som inte trillar mellan spjälorna i gallret får ligga där och bli grillat. Det är såååå gott. Och det ska vara kolgrillat. Elgrill och gasolgrill är ju detsamma som att laga på spis, dvs inte att grilla :)

Illan
7/25/07, 10:53 AM
#5

Hördu preusvarg - vad är det ovanligaste du grillat? Vad är det godaste?

En favorit hos oss är halverade marinerade grillade havskräftor - too die for!

preusvarg
7/25/07, 4:36 PM
#6

ovanligaste…hmm.. bananer e väl kanske inte så vanligt. annars så hemrimmat oxkött e väl inte så vanligt heller..

att grilla på lite räkor är rysligt gott också. man tar ett gäng räkor skapar sig en folieskål och kastar på lite al spån på med locket låt stå tills det rykt färdigt. med lite ajoli eller vitlöks smör. muuuuuummmmmsssss..

Annons:
Olle_S
7/27/07, 7:38 PM
#7

Grillade pilgrimsmusslor! To die twice for!
Marinerade i pressad lime, soja, limeskal, citrongräs och koriander. 
Servera med ett smör som fått stå på svag värme länge med ett rejält blad konbualg. Massor av umami!
Okej jag vet. Det är matnördsnobbmat men what the… sjukt gott.

Okej.. havskräftor låter också göttigt.

Sara40
7/28/07, 11:29 AM
#8

#4 - "Allt som inte trillar mellan spjälorna i gallret får ligga där och bli grillat." - Skaffade en "grillwok" av den anledningen, inget som är större än si så där en halv cm i kvadrat trillar genom hålen i den.

Så klart att det skall vara kolgrillat och marinerad oxfile som är rejält boldigt i mitten är för övrigt favoriten just nu, helst serverat med lite grillade grönsaker och massa vitlökssmör. *mums*

Upp till toppen
Annons: