Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 4789 ggr
marwes
7/25/07, 3:18 PM

Florsockerströare

Ni kanske har sett Leila bakar. Iaf så har hon en slags metallburk med lock med hål i som hon använder för att strö florsocker över diverse bakverk.

 Någon som har en aning om var man kan få tag på en sådan?

Annons:
preusvarg
7/25/07, 4:37 PM
#1

det går bra att andvända en thesil en sån med finmaskigt nät på.

marwes
7/25/07, 5:17 PM
#2

Jag vet, men då måste man slänga det som blir över… Det var därför jag tyckte detta var en så smart idé

obladis
7/25/07, 9:50 PM
#3

Jag har också sett Leilas och precis som du börjat tråna efter en ströare. Har kollat lite på stan men icke…..

MaMaMade
7/25/07, 10:27 PM
#4

Vadå slänga det som blir över? Jag häller tillbaka det i kartongen jag.

marwes
7/26/07, 10:48 AM
#5

Kanske inte, men frågan handlade inte om hur man kan göra, det vet jag. Jag vill veta om det är nån som vet var man kan inte en sån burk som Leila har:-)

Anne
7/26/07, 4:23 PM
#6

Det har jag sett lite överallt, men nu kommer jag inte på någon speciell butik. Ganska säker på att Granit har, tex. (Men om nån dessutom hittar en sån burk MED LOCK så kan ni väl hojta till, perfekt för resa..)

Annons:
preusvarg
7/26/07, 8:55 PM
#7

aha, då e jag med. jag tyckte mig se en sådan burk på duka. om jag minns rätt så hade den som två lock ett lock över locket så att säga. om det är den vi talar om. *L*

Anli
9/6/07, 5:58 PM
#8

IKEA har en mjölsiktare…..liknar den som Leila hade i sitt program…. man kan säkert använda den till florsocker oxå….

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40014340

Trilla
9/6/07, 6:39 PM
#9

Den där ikea prylen tror inte jag är särskillt florsockervänlig. Den där är ju en sån där som man klämmer på handtaget så snurrar botten typ.. svårt att förklara men en gissning är att det blir en massa florsocker på det som är under den.

/HÅakn

chinerunner
9/6/07, 6:47 PM
#10
marwes
9/7/07, 10:28 AM
#11

Lyckades hitta en på en liten köksbutik i Budapest när jag var där för ett par veckor sedan. Vem hade trott att man skulle behöva åka så långt för att hitta en?Glad

Anne
9/7/07, 10:53 AM
#12

Chinerunner - den där var ju riktigt snygg dessutom! Om den nu bara hade ett lock.. *suck*

MaMaMade
9/8/07, 10:28 AM
#13

Tack för länken Chinerunner! Anslagstavlan är ju jättesnygg…ska kika lite närmare på den sidan snart! Tur att jag inte har några pengar att göra av m! Glad

Annons:
obladis
1/5/08, 5:30 PM
#14

Hej och Gott Nytt År!

vi hade ju en "letarrunda" på florsockerströare i slutet av sommaren.

Nu har jag hittat den!!!!! Biltema har ett set med sockerströare för det fantastiska priset av 19:90.  Det är nästan så jag får kolla Biltema lite oftare, tycker ju att det är en av Sveriges tristaste butiker….

TinaH
1/6/08, 7:02 AM
#15

#14

haha biltema har allt utom det dem ska ha,tycker jag.
Så jag brukar inte kolla på bilsaker när jag är där, utan gubben går på sitt håll och jag kollar kökssaker, ochannat "smått och gott", så brukar vi mötas i kassan.
Bara det att min hög brukar vara större en hans, förstår inte riktigt det där…*S*

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

april4
1/6/08, 11:36 AM
#16

Det går att använda tomma kryddburkar som har små hål, eller så gör man själv en. Ta en tom glasburk och slå små hål i locket. Funkar kanonbra.

Upp till toppen
Annons: