Annons:
Etikettmatprat
Läst 2069 ggr
MaMaMade
8/17/07, 2:00 PM

Lammkorv

Var 17 får man tag i lammkorv? Åt en grillad från ett litet stånd i Uppsala före helgen och det var himmelskt gott, så mycket godare än de vanliga tråkiga. Vet ni någon leverantör som jag kan tipsa min lokale handlare om?

Har å andra sidan läst mycket om lammkorv i olika recept på sistone så det är nog "inne" med det nu och då dyker det väl upp i våra affärer här uppe också så småningom, men jag vill ha nuGlad

Annons:
preusvarg
8/17/07, 2:49 PM
#1

Scan har lammkorv som är god.  du får ta fram matberedaren och göra egen Glad det är ju sånna planer jag har.

MaMaMade
8/17/07, 3:14 PM
#2

Oki, tack Vargis! Ska be min handlare fixa hem.

Jodå, ska sätta "tänderna" i hemgjord korv men det får bli älg till att börja med. Vet inte om vi ska köpa lamm i år, blir det mycket älgkött säljer vi väl en del som vanligt och köper något annat, roligare, för pengarna. Får se hur det blir med det.

Honestyisdead
8/17/07, 3:15 PM
#3

Vet inte om detta företag har korv överallt i landet, men "Per i Viken" har lammgrillare.

MaMaMade
8/17/07, 3:16 PM
#4

Ska kolla upp det Hera!

Har skickat ett mail och frågat om jag kan handla från dem som privatperson, priser och hur mycket jag måste beställa varje gång. Himmelska tider så mycket som frestade! Återkommer när jag fått svar.

clivia
8/20/07, 10:42 AM
#5

på Gotland finns någon som gör lammchorizo och andra korvar men jag kommer tyvär inte ihåg vad det heter. Kanske finns någon gotlänning här?
Kommer ihåg att en gammal kollega brukade beställa av folk som skulle till Gotland, där fanns det typ på Konsum.

Kokoskorven
8/20/07, 3:35 PM
#6

Heter inte Scans,  Mergues?

Annons:
Upp till toppen
Annons: