Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 958 ggr
MaMaMade
2007-08-25 15:41

Auberginetorn

Tänker göra detta:

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database/aubergineandmozzarel_68040.shtml

Jag tycker att jag borde kunna göra dem ikväll. När James Martin gjorde dem på TV sa han att de brukade servera dem kalla.

Tänkte att de går att ljumma lite lätt o servera i varm tomatsås innan servering. Vad tror ni?

Skall slänga ihop ett par av dessa också:

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database/tomatotartwithbasilp_72476.shtml

men de gör jag imorgon. Annars blir det nog kladdigt. :)

Annons:
irode
2007-08-25 20:06
#1

Din meny låtar SÅ spännande - hoppas få se några bildar och höra hur det går.

:-) Inge

MaMaMade
2007-08-25 20:24
#2

*Slavar* just nu…grillar aubergine för fullt. Ska fota o lägga ut när jag dukat bordet imorgon. :)

isnornin
2007-08-25 20:59
#3

ska bli kul o se!!!

MVH Isnornin

MaMaMade
2007-08-26 18:53
#4

*Förlååååt*! Hade allt under kontroll o maten blev färdig o framställd strax efter det att gästerna anlänt. Det blev dock så livat…mina 2 små går i taket när vi får främmande o några av gästerna har ganska så kraftfulla stämmor, så min hjärna gick i spinn o jag sa varsågod *utan att ha fotat käket*! Oförlåtligt, jag vet!

Iaf kan jag rekommendera auberginetornen. Har aldrig varit så förtjust i aubergine men det blev supersmarrigt!

Gjorde en crossover gällande coleslawen o mixade 2 recept. Rev vitkål o morötter o blandade sedan ner en röra bestående av creme fraiche, majonnäs, dijonsenap, riven ingefära, salt o peppar…blev en intressant brytning av ingefäran mot senapen…faktiskt. :)

Pannacottan blev smarrig men vägrade släppa formarna…förmodligen chokladens fel…el för lite gelantin. ;) Men formarna är söta så vi åt direkt ur dem. Gröpte ur passionsfrukter över o gästerna slickade rent. :)

irode
2007-08-26 19:11
#5

Grattis att du hade succés med middagen Skrattande. Det var ju ändå det viktigaste! Som du har slitet för de spännande rättarna.

:-) Inge

isnornin
2007-08-27 10:25
#6

Roligt att allt blev bra o gott!!!!

MVH Isnornin

Annons:
MaMaMade
2007-08-27 10:37
#7

#5

En fördel m att ingen av mina bekanta är särskilt intresserad av matlagning…de tycker det mesta som är lite "annorlunda" är restaurangkäk o uppläggningen skiter de i bara det går att äta. ;)

#6

Synd bara att man inte njuter lika mkt själv när man stått uppi det en hel dag. Har inte så bra matlust just nu heller, är hungrig men blir tvärmätt efter ett par tuggor. :(

Upp till toppen
Annons: