Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1041 ggr
LinneaK
9/4/07, 8:35 PM

Tack!

Nu är vi gifta! Jag har haft flera trådar här medan vi har hållit på och förberett och lagat bröllopsmaten, så nu vill jag tacka för all feedback!

Dagen var underbar och all mat blev lyckad. Till minglet innan och efter vigseln serverade vi bål och smördegssnurror med chevrèfyllning.

Sen blev det buffé som bestod av: Potatissallad med basilika-balsamicodressing, kycklingpaj med curry, paj med fetaost, tomater och ruccola, grönsallad, rostbiff, lufttorkad skinka, myntayoghurt, hommous, marinerade champinjoner, kalamataoliver, marinerad vitlök, foccaccia och rosenbröd.

Efter maten serverades kaffe och ”kärleksmums” (också kända som snoddas eller moccarutor). Efter några timmar var det dags för tårtan som bestod av chokladbotten med vaniljpannacotta. Den var dekorerad med riven choklad (mörk och vit) och rosenblad och serverades med hallon.

Allt hemlagat!

Annons:
Honestyisdead
9/4/07, 8:43 PM
#1

Vilken tur att allt gick bra Glad  Grattis till bröllopet Glad

Linda
9/4/07, 9:02 PM
#2

Grattis Glad

Anne
9/4/07, 9:38 PM
#3

Grattis! Bilder, bilder! Glad

MaMaMade
9/4/07, 9:38 PM
#4

Vad roligt att allt klaffade kan andra historier men de går vi inte in på här! Glad

Maten låter supersmarrig inte som kusinens bottennapp i sommar. Himmel vad ni måste ha stått i! Kunde ni slappna av på den stora dagen? Själv höll jag på att tuppa av i kyrkan på grund av sömn- och matbrist. Obestämd

Aditi
9/5/07, 7:35 PM
#5

Vad kul att allt blev lyckat. Jag blev riktigt hungrig när jag läst allt gott ni serverade. Tycker det var himla trevligt att allt var hemmalagat. Ett stort Grattis önskar jag Er!

LinneaK
9/6/07, 12:02 AM
#6

Tack så mycket!

#3: Får se hur många bilder vi får in på maten. Har en på tårtan, men den ska snyggas till lite.

#4: Nej, förmiddagen var rätt stressad. Men vi hade ett fantastiskt värdpar som tog hand om allt sen.

#5: Ja, jag blir lite hungrig själv när jag skriver om det Glad Tyvärr var jag alldeles för uppskruvad för att kunna äta så mycket, men jag hade ju förstås smakat på det mesta innan Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: