Annons:
Etikettmatprat
Läst 1511 ggr
Illan
10/23/07, 11:22 PM

Spökfest

Vi får besök i helgen och varför inte klämma till med en spökfest? Barnen får klä ut sig och jag tänkte laga "läskig" mat. Vad kan jag göra tro? Förr om åren såg jag såna recept överallt, men nu när jag ska göra något så hittar jag inget alls. Hjälp!

Annons:
MaMaMade
10/24/07, 1:49 AM
#1

Vet inte hur man länkar till andra inlägg här men gör en sökning på "halloween" så kommer det upp flera inlägg.

miwi
10/30/07, 8:19 PM
#2

Vill gärna också ha tips på läskig mat, har lovat en halloweenfest till barnen med kompisar.

AnnaF
10/30/07, 9:12 PM
#3

Tipsade isnornin i tråden "Halloweenmat" om Nigellas bok fester och Högtider (eller nåt sånt) där finns ett helt kapitel om halloween mat. Läs och inspireras!

[Asta]
10/31/07, 10:42 AM
#4

Någon gång gjorde vi det väldigt enkelt för oss. Vi körde små portionspajer till förrätt. Dessa hade vi gjort ansikten på med oliver och paprika bitar. Sedan hade vi svart pasta med tomatsås (=Spindelben och blodsås). Äcklig grön jello till efterrätt och sedan minimuffinsar med vit florsockerfrosting och så svarta rundlar på av marsipan eller vad det var (minns inte riktigt) som skulle se ut som ögon.

Inte så märkvärdigt, men det blev bra i alla fall.

Illan
11/3/07, 6:40 PM
#5

Såhär blev det:

Festmeny

Skelettbål

Kokta gröna larver med hackade råttor och fladdermusblod samt pocherade fingrar

Spindeltårta

I översättning:

Grön läsk med en ishand (infrusen i en plasthandske)

spaghetti färgad med mycket grön hushållsfärg, köttfärssås, ketchup samt kokt korv i halvor med mandelspån som naglar (de senare såg riktigt osmakliga ut)

Kladdig chokladkaka dekorerad med spindelnät i ljusblå kristyr, läbbig gummispindel och omgärdad av blått sockervadd.

Barn och vuxna var mätta och glada och festen blev förvånansvärt lyckad. Fick mersmak! Jag som varit mot Halloween innan - nu är jag FÖR Halloween istället *S*!

Upp till toppen
Annons: