Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1549 ggr
Linn
2007-09-17 20:29

Bra restuarang i Gbg?

Någon som har ett pra resturang tips i göteborg? i närheten av Bellevue och Gamlestaden? Har aldrig varit där så jag vet inte alls vad som kan tänkas finnas där. Annars verkar det vara lätt att ta sig in till centrum med spårvagn så det finns ju mer resturanger att välja på där?

Vi ska till Berg 211 där om någon vet vad det är, så vi ska äta på resturang och bo på hotell. :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Linn
2007-09-17 22:49
#1

inte någon som kommer från gbg? eller har något tips på någonsatns man kan äta gott?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

eventkocken
2007-09-17 23:29
#2

Vill du äta dyrt men fantastiskt gott så rekommenderas "Thörnström's Kök" http://www.thornstromskok.com/ Teknologg. 3, telefon: 031 - 16 20 66…"fine dining" på hög nivå.

Om du är ute efter lite mer "fun dining" så kan "Joe Farelli's" Kungsportsavenyen 12, telefon: 031 - 10 58 26 kanske vara något?

Det finns massor av bra ställen. Här hittar du några av dem: http://www.goteborg.com/templates/Page.aspx?id=10755

Ha en trevlig Göteborgs-vistelse! =)

LinneaK
2007-09-18 15:34
#3

Jag bor i göteborg och tipsar gärna. Vad är ni ute efter mer specifikt och i vilken prisklass?

Just kring Bellevue finns det inte så mycket, men vid Gamlestadstorget finns ett bra thaiställe.

Linn
2007-09-19 17:50
#4

#3 vad bra! :)

hur långt är avstånget mellan Bellevue och Gamlestadstorget, är det gång avstånd?

Jag är extremt kräsen! Thai är inget att tänka på.. Inte jätte dyrt, normalprisklass kanske för resturang. Det som jag nästan med säkerhet kan säga att jag kommer tycka om på tallriken är köttet. Om man tänker sig att man ska käka en plankstek eller något i den stilen, sån typ av resturang.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2007-09-23 23:52
#5

*putt* LinneaK har du någon lämplig resturang till mig? :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

LinneaK
2007-09-24 13:23
#6

Oj, förlåt! Jag är inte inloggad här så ofta, miaade att du hade svarat.

Kött är inte min specialitet, jag är vegetarian :) Men jag har hört att många gillar Jensens Bofhus. Jag tror inte att det är så dyrt och det ligger i Brunnsparken så det är väldigt lätt att hitta till.

Annons:
Martin
2007-09-24 20:30
#7

Jensens Böfhus kan verkligen rekommenderas (bara varit på det i Malmö samt ett i Danmark).

God mat och bra kött, aldrig varit besviken på det.

Du "måste" testa någon biff med deras whiskysås, den är de "mest kända" för och den säljs även i vanliga mataffärer. I Danmark är whiskysåsen så populär att Jensens Böfhus är Danmarks största importör av whisky…

Jensens Böfhus (med direktlänk till Göteborgsrestaurangen)

mvh Martin

Linn
2007-09-25 09:08
#8

#6 i brunnsparken, är det den som ligger när man gåt över bron från nordstan och över mot arkaden? det ligger ju en resturang med glasväggar utåt där? är det den du menar?

#7 det var bra att det är fler som har bra erfaranheter. då kanske det är något att kika efter! :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2007-10-02 19:25
#9

*putt*

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2007-10-20 18:46
#10

det blev pizza vi åt…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Martin
2007-10-24 18:06
#11

Inte fel det heller :o)

mvh Martin

Linn
2007-10-25 23:33
#12

nej, men det hade ju kunnat vara lite roligare,, :P

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: