Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 830 ggr
feiner
2007-11-03 15:17

bus eller godis

Igår ringde det på dörren och utanför stod tre små flickor eller förlåt, tre små vampyrer och säger bus eller godis. Ja inte hänger jag med. Det ska tydligen ges ut godis. Så jag fick fort in i vardagsrummet och riva fram mitt helggodis och ge dem, det blev en brejk och en halv dubbeljapp. Hoppas nu i efterhand att det inte var några bitmärken på den. Trodde inte barn gick runt längre och ringde på, har inte sett påskkärringar på många år. Men det var bra att de gick flera tillsammans iallafall.

Men är det vanligt med bus o godis och påskkärringar nu för tiden? Sedan vad händer om jag väljer bus?

Annons:
isnornin
2007-11-03 15:47
#1

Ja här går en hel del barn och tigger godis;) Det är väl den 31/10 de ska gå…..

Ett år var vi inte hemma på halloween, vi kom hem till ett hus med med söndet slaget rått ägg på köksfönstret, det hade fruset fast:( inte kul.. det var den enda gången vi har varit med om något åt det hållet!

Min dotter gick i onsdags o knacka dörr, hon kom hem med pepparkakor, mandariner, 3 kronor och massor med godis, hon hade jättekul.

MVH Isnornin

Åsa S
2007-11-03 17:25
#2

Japp det är den 31okt som det är Halloween men här sprang det omkring ganska små barn och gick trick or treat helgen innan, det enda godis vi hade hemma var hundgodis. Kommer de på fel dagar kan de inte förvänta sig att det finns godis i alla hus samt man undrar ju hur föräldrarna är funtade när de släpper iväg såpass unga barn runt kl. 21 en lördagskväll.

isnornin
2007-11-03 17:35
#3

jag tycker att det är dumt att folk låter sina småbarn gå själva.. Jag följde med mina barn när de var mindre!

MVH Isnornin

Heda
2007-11-03 18:26
#4

Ja för man vet ju inte vad det är för folk som lurar bakom dörrarna.
Dem kan ju lika med knacka på fel dörr, ja ni förstår vad jag menar, ush:D

Illan
2007-11-03 18:36
#5

Här verkar det har landat i att man går till dem man känner i grannskapet och det tycker jag är trevligt. Sen finns det de som tigger "pengar eller godis". De får inget alls av mig. Gissar att det kommer ett gäng ikväll (3 nov) fast det är fel dag. Halloween är ju den 31 oktober och inget annat. Men jag har laddat med godis i alla fall :)

isnornin
2007-11-03 19:40
#6

#4 exsakt!

MVH Isnornin

Annons:
Honestyisdead
2007-11-03 20:39
#7

feiner; det som kan hända om man väljer bus är att ungarna kastar ägg på huset eller slänger toarullar i trädet ;)

Liss
2007-11-03 21:57
#8

tss.. de plingade på här med igår.. precis när jag hade gått upp. Förstår bara inte riktigt varför dem plingar på när dem ser ett stort A4 med en skissad bild på en hund, när dem uppenbarligen är rädda? Innan jag hann öppna sprang dem iväg världens väg för att dem hörde honom skälla:P

Tur det, för jag hade inge godisOskyldig

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Asta]
2007-11-04 01:09
#9

Jag tycker det är bäst när det är som du skriver Illan, att barnen går till de som de känner. Själv uppskattar jag inte alls när det ringer okända barn på dörren och tigger. Jag är ingen barnfantast och tycker inte automatiskt att barn är gulliga. Däremot har jag inte något emot om det är någon jag känner.

[Jennniie]
2007-11-05 13:57
#10

Här var det endast ett gäng som knackade på, ett killgäng på ca 6st. Det var samma gäng som var ute i påskas, men jag måste nog säga att jag tycker det är gulligast när det är mindre barn som går runt. när dom börjar bli runt 13-14 är det kanske dags att sluta? I den åldern är det här gänget som gick runt här iaf..

Upp till toppen
Annons: