Annons:
Etikettmatprat
Läst 2262 ggr
Honestyisdead
11/3/07, 5:41 PM

Laga mat ensam?

Hur är det med er?
Jag orkar inte laga mat om jag är ensam, finner det inte lika roligt då. Men så fort jag har ngn som håller mig sällskap lagas det mat så det står härliga till :)

Annons:
isnornin
11/3/07, 6:00 PM
#1

när jag var singel var det så trist att laga mat, eftersom jag var ensamstående mamma fick jag göra mat ändå!;)

Nu är det mest min man som lagar mat.. vi tycker båda att det är kul, men han brinner nog lite mer för det med matlagning;) Men lunch får jag göra om det inte finns rester.. det beror på humöret, skiner solen brukar det vara kul med det mesta tom att städa;) men ibland blir det bara gröt när jag inte orkar göra något, oftast försöker jag göra något med fisk, enkelt o snabbt:)

MVH Isnornin

Ulf-S
11/3/07, 6:16 PM
#2

Jag är singel och lagar alltid mat. Det beror iofs på att det nästan inte finns någon färdigmat jag kan äta… (Undviker spannmål och tillsatser.)

Åsa S
11/3/07, 6:17 PM
#3

Det går i vågor ibland är det jättekul att laga mat och ibland är det tråkigt, när jag lagar mat brukar jag dock laga åtminstone 4port och så fryser jag ner matlådor som jag kan ta med till jobbet eller äta när jag inte orkar laga någon mat.

Heda
11/3/07, 6:32 PM
#4

När min sambo var bortrest i sommras i 4 dagar, åt jag varma mackor i 4 dar.
Jag hade ingen ork eller lust att stå och laga massa mat till bara mig, men det var gott ändå, men nu är jag rätt less på varma mackor;)

Sehvrin
11/3/07, 7:04 PM
#5

Jag lagar mat ensam. Är student och bor själv och det skulle aldrig funka att köpa färdigmat, dessutom är det ju rätt kul att laga mat ändå =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Liss
11/3/07, 10:10 PM
#6

Jag avskyr att laga mat själv.. måste faktist säga att jag knappt äter! Köper oftast Finduspaj och sånna här färdiga pasta grejer eller pytt i panna man bara kan steka.
Och jag ÄLSKAR mat.. så de är ju skoj:P Har ingen som helst insiration när jag är själv.. och lagar jag mat någon gång blir de ju ändå över massa som inte jag vill ha nästa dag iaf. Och inte har man någon att bjuda heller *snyft*:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Asta]
11/4/07, 9:58 AM
#7

För mig går matlagningslusten över huvudtaget i perioder. När jag tycker det är roligt så är det roligt även när jag bara lagar till mig själv.

När det är tråkigt så kvittar det om jag är ensam eller inte. Jag tror ibland man använder det som en ursäkt för att slippa "det är så tråkigt att laga mat till en person" - åtminstone känner jag det så själv.

MaMaMade
11/4/07, 11:40 AM
#8

Håller m Asta i #7!

Det kan vara roligt o skönt att bara laga ngt till sig själv också. Som matansvarig i en barnfamilj kan man ta ut svängarna lite o äta ngt dyrt el "konstigt" om barnen (o Guben ;) är borta. :)

Men om jag var helt ensam o *alltid* skulle äta ensam…nja, åt rätt dåligt förut, innan barnen o när Guben jobbade långa dagar, dvs han åt på jobbet. Då var jag inte så haj på matlagning dock, nu har man fått erfarenheter av olika maträtter, rutin på tillagandet o bättre fantasi. Så vem vet hur det skulle gå nu om jag blev ensamstående?!

bubbelbubbel
11/4/07, 1:14 PM
#9

nää, det är ju inge roligt att laga mat till sig själv.
fast när sambon väl är bora, så kan man passa på att laga sånt som han inte äter. :D

april4
11/4/07, 8:59 PM
#10

Jag håller med dig Hera. Det blir så för mig med. När jag är ensam, då blir det ingen matlagning, men så fort det kommer gäster vill jag gärna att dom stannar på middag. Då är det såååå roligt att fixa mat. När jag är ensam så kan jag göra långkok, för att frysa ner det.  Bara att ta fram och värma i micron.

april4
11/4/07, 9:00 PM
#11

Jag håller med dig Hera. Det blir så för mig med. När jag är ensam, då blir det ingen matlagning, men så fort det kommer gäster vill jag gärna att dom stannar på middag. Då är det såååå roligt att fixa mat. När jag är ensam så kan jag göra långkok, för att frysa ner det.  Bara att ta fram och värma i micron.

april4
11/4/07, 9:02 PM
#12

Ooops! nu blev det två inlägg istället för en. Ibland är datorn som galen. Ta gärna bort ett.

solskensbarn
11/5/07, 9:01 AM
#13

När jag har inspirationen på topp blir det mycket matlagning. Men jag är dålig på att göra matlådor, för jag ger bort det mesta som blir över. Har en granntant som jag brukar ha någon sorts pakt med, hon delar med sig när hon har inspiration och tvärt om. Dessutom är det så att min mor inte diggar matlagning öht, men hon äter gärna, så där har man ju en tacksam gäst. Jag är singel, så då får man vara kreativ och hitta sina gäster istället :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: