Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1164 ggr
kermit
2007-09-25 02:18

Affärsidé till modig

Det kryllar av restauranger överallt, den ena lik den andra. Det finns inget som sticker ut, ingen som har direkt något kittlande koncept som får en att haja till. God och vällagad mat är en självklarhet och är det bra pris så är de flesta nöjda.

Jag skulle gärna vilja se en restaurang där det är KNÄPP TYST!

Att få äta i lugn och ro, i tystnad med kanske en svag mjuk musikslinga i bakgrunden, utan att översvämmas med bordsgrannarnas svammel och mobiltelefoner. DET hade varit en lyxrestaurang i min smak. Maten och drycken får den fulla uppmärksamheten som den förtjänar och en det hela hade kunna bli en meditativ upplevelse!

Annons:
AndreasS
2007-09-25 02:26
#1

Hmmm jaa du det skulle vara nått att bita i….


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

kermit
2007-09-25 03:05
#2

En annan sak som jag saknar är runda bord. Ok, det är platskrävande och inte så utrymmesekonomiskt, men tänk vilken atmosfär det hade kunnat bli!

Jag är så trött på allt fyrkantigt och ihoppressat så att man nästan sitter i knäet på varandra. Det ska vara luftigt och mjukt i formerna. Den fyrkantiga och stela eran ser snart sina sista dagar, när folk kommer underfund med att vassa hörn och kanter skapar spänningar och stress.

 Framtiden har mjuka former och mat blir en healingform!

eventkocken
2007-09-25 11:27
#3

Inte så nya affärsidéer, men tankvärda åsikter kermit. Tysta ställen finns. Vet restauranger där det inte finns musik alls; bara "musiken" av gästers samtal och ljudet av glas, porslin…Håller med om att runda bord är outstanding, men det finns på massor av ställen redan.

En verkligen udda idé skulle vara att ha ett ställe enbart med "Chambre Separés" (nu är inte franskan min starka sida och jag orkar inte =) kolla med blunken eller någon annan fackskrift hur det ska stavas) där gästerna inte blandas med andra gäster…

AndreasS
2007-09-25 11:30
#4

#2 Det finns många ställer här i min stad som använder sig av runda bord.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

kermit
2007-09-25 13:15
#5

Nej, det kanske i grunden inte är så nya affärsideér, men det är en mall till att tänka vidare på. Runda bord finns säkert på många ställen, men det är fortfarande övervägande fyrkantigt tycker jag. Det behövs vidareutvecklas. Jag är ingen expert på området, utan det är bara vad jag har tänkt på när jag varit ute. Kanske det kan få någons fantasiceller att arbeta och så ser vi något annorlunda och kul koncept om ca 1 år.  =)

eventkocken
2007-09-25 16:53
#6

Jag har en hel drös med annorlunda och kul koncept redan nu! ;) Det är som du säger; alla sådana här idéer och tankar är bra för andras dito, "Brainstorming" är riktigt kreativt och intressant och vem vet? Det kanske föds ännu en framtida restaurangidé!

Överlag finns det alldeles för många stereotypa koncept så alla idéer som sticker ut är kul!

Annons:
kermit
2007-09-25 23:48
#7

#6 Ja, det är spännande! Business är väl lite som med matlagning,  med fina, enkla basråvaror, annorlunda kryddor och snygga tillbehör så kan man skapa en nytänkande wow-upplevelse  Skrattande

chinerunner
2007-09-26 03:44
#8

En nytänkande wok-upplevelse? Cool

eventkocken
2007-09-26 21:28
#9

Varför inte chinerunner? Eld fascinerar och ger ett schysst ljus i rätt lokal…och så är det både snabbt och gott.

Upp till toppen
Annons: