Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1080 ggr
MaMaMade
10/5/07, 6:03 PM

Nigella´s Feast...(*Choklad*!)

…el vad det heter nu igen. :)

Såg nyss Nigella på BBC Food, det var chokladfrossa. Bara för att jag (återigen) bestämt mig för att skärpa till mig…det verkar som om Ödet vill annorlunda. Säg *ja* nu, tack så mkt! ;)

Ska testa hennes Triplet Brownies (m reservationer över namnet) snart, tror att jag har ingred hemma.

Hon gjorde även "cornflakeskakor",  typ dem man alltid gjorde som liten fast jag använde blockchoklad. Hon smälte Japp m lite smör istället. Missade hur mkt Japp hon använde, ngn som vet? Fast det är ju inte så noga. Ju fler dessto roligare o ju mer dessto godare! :)

Hennes chokladfrosting ser också god ut. Ngn här som har provat? Tror att jag fick m allt, visar er så kan ni komma m kommentarer:

175 g cacao

175 g smör

1 msk sirap

1 msk vaniljessens

1?? g creme fraiche

300 g florsocker

Låter det OK? Är så sällan jag gör ngt ovanpå kakorna…ids inte…*hinner* inte…måste äta! ;)

Ha en trevlig helg om vi inte hörs!

Annons:
isnornin
10/5/07, 6:37 PM
#1

cornflakeskakorna är jättegoda som hon gjorde, 4-5 japp ca 50 g margarin sen flingor efter smak.

MVH Isnornin

MaMaMade
10/7/07, 7:27 PM
#2

Brownies:arna blev rätt så geggiga…slarvade o kollade inte m sticka. Ska göra ett nytt försök. Sonen är iaf i himmelriket då han blir den som får "uppoffra" sig o äta upp de kladdiga. :)

Nästa test blir cornflakeskakorna…

MaMaMade
10/7/07, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Måste visa min favvo-chokladkaka, kaffekakasmet m 200 g smält mörk choklad i:

[Asta]
10/8/07, 12:04 AM
#4

Hm - jag undrar om du inte är ett litet kakmonster du.

MaMaMade
10/8/07, 1:18 AM
#5

Det är vad min midja säger…långt därunder! ;D

Upp till toppen
Annons: