Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1049 ggr
Maria
10/26/07, 4:23 PM

Lunchlådor

Just nu har jag fyllt frysen med massa lunchlådor igen och jag känner mig så nöjd. Jag är ledig idag och då brukar jag laga en massa mat. Både min man och jag brukar ha mat med oss till jobbet.

Eftersom jag är ledig en dag i veckan (arbetar 80%) så blir det ju 9 luncher per vecka för oss två. Tänk vad pengar vi sparar på detta. Det uppväger faktiskt att jag arbetar deltid. Dessutom har jag en dag jag kan njuta av. Sova länge t.ex och matlagning tycker jag bara är roligt.

Hemmalagade luncher är oftast mycket godare än färdigköpt mat som man oftast tröttnar snabbt på.

Hur brukar ni andra göra? Äter ni ute eller har ni mat med er?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Martin
10/26/07, 4:30 PM
#1

Jag brukar handla ute någonstans när jag jobbar, det blir väl i alla fall 4/5 luncher/middagar som handlas ute. Frukost när jag jobbar dagtid brukar jag ha med mig, och när det är nattpass så tar jag också med mig mat.

Anledningen är väl att jag dels är lite lat, och dels så även om jag oftast äter inne på jobbet så blir det ibland pga hög arbetsbelastning inte tid att åka in och äta, utan man äter i bilen eller på annat ställe - och då är det kass att ha en matlåda stående på utgångsstället :o)

mvh Martin

fido
10/27/07, 3:53 PM
#2

Jag har med mig lunschlåda varje dag , medan frugan har det några dagar i veckan. PÅ helgerna brukar vi laga lite mat som blir matlådor. Det brukar bli tomatpaj eller någon köttfärsrätt. Vi brukar också laga till lite extra till middagen. Men är det något gott så brukar det gå med allt ihop , så då är det bra att ha något i frysen.

Upp till toppen
Annons: