Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 2400 ggr
Liss
2007-11-23 20:49

makrill och strömming

hejsan

Vet ni vad jag kan göra med en makrillfilé? Vart så sugen på fisk, det var så länge sen. Så köpte mig en makrillfilé och vet inte alls vad jag ska göra annat än att äta den till en bit macka? Glad

Så köpte jag även strömming, älskar det! Men får aldrig äta det annars, bara jag som gillar. Men kom ju på att jag faktiskt bor själv nu Skrattande

Dock kommer jag inte ihåg vad man gör med den, kan man panera den med ägg, mjöl och ströbröd och sen bara krydda med salt o peppar. Eller finns det nått bättre? Glad

Tack,  Lisette

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
MaMaMade
2007-11-23 20:56
#1

Makrillen röker jag, ingen fisk blir så god att varmröka som makrill!

Strömming, stek och lägg in, själv lyckas jag tyvärr aldrig få den lika bra som min mor fick den.

Bred ut kaviar i strömmingen, strö på rikligt med dill o rulla ihop. Lägg i en ugnsfast form, häll över grädde o in i ugnen ett tag.*mumma*!

Liss
2007-11-23 21:35
#2

Okej, det lätt gott Glad

Glömde säga de, makrillen ÄR rökt, bara att jag inte vet vad jag ska göra med den eller äta till den Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Asta]
2007-11-23 22:07
#3

Mikra makrillen lite så att den blir varm. Jag tycker den smakar mera då. Sedan är det gott med kokt potatis till plus creme fraiche eller gräddfil blandat med örter, varav dill kan vara en. Det här är något som jag verkligen gillar i alla fall.

Liss
2007-11-24 00:20
#4

Oki, ska testa Glad hehe, vart pizza ikväll istället. Men kör makrillen imorrn Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Oscar
2007-11-25 00:41
#5

Jag föreslår att du äter den med kokt potatis och stuvad spenat. Underbart gott!

Upp till toppen
Annons: