Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1076 ggr
isnornin
2007-11-03 22:31

värd/inna gåva?

När ni går på fest eller har fest ger/får ni gåvor/presenter då?

MVH Isnornin

Annons:
Honestyisdead
2007-11-03 22:34
#1

Brukar ha med en blomma. Får ibland blommor eller ngt till hushållet.

isnornin
2007-11-03 22:45
#2

Som sagt så hade vi fest i går…

Jag vart så paff när de första besökarna hade med sig smink från det fröretag de säljer i från, och han karl i familjen är jägare gav mig älgfalukorv som han hade fixat (mums vad den är god)!

Skumpa fick jag också! den har jag på spar….

 Ett packet med döskallemarsmellos som barnen grillar nu fick jag med;) mmmm kul att få presenter…

MVH Isnornin

Honestyisdead
2007-11-03 22:51
#3

Javisst är det kul :)

isnornin
2007-11-03 22:54
#4

Ja visst är det kul att få presenter;)

 Min man får fortfarande samtal om hur god hans mat var i går!!

MVH Isnornin

Honestyisdead
2007-11-03 22:57
#5

Sånt e ju kul. När man får höra att folk gillar det man gör :D

MaMaMade
2007-11-04 11:50
#6

Jag brukar försöka ordna ngt om vi blir inbjudna till ngn på mer än en fika. Helst ska inbjudan komma några dagar i förväg också…har långt till ngt bra "presentställe" men det är tanken som räknas. Ett fint blockljus o servetter, en blomma, ngn frän krydda…under sensommaren/hösten tar jag m en påse m ngt från trädgårdslandet/växthuset.

Blir man bjuden på middag el kalas där man vet att det vankas smörgåstårta, söttårta, 7 sorters kakor..ja, ni fattar så bör man ta m sig ngt för att visa sin uppskattning. Det ligger ju både tid, jobb o pengar bakom en rejäl bjudning.

Annons:
Tin-Tin
2007-11-04 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Brukar ge en flaska vin om de dricker det, och då brukar jag alltid sy en linnepåse till den så det blir lite personligt..Glad
Här var även hunden bjuden så flaskan fick vara från henne Glad

Tin-Tin
2007-11-04 17:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Brukar fästa en "home made" etikett inuti också..

Tin-Tin
2007-11-04 17:33
#9

Om det är ett godisälskande hus så brukar jag köpa en fin skål, eller tillverka en själv, och fylla den med godis Glad

isnornin
2007-11-04 18:27
#10

Tin-Tin du har värkligen massor med dra idéer!!:) Snygg påse

MVH Isnornin

Tin-Tin
2007-11-04 18:28
#11

#10 Hihihi…tack Glad

clivia
2007-11-05 15:52
#12

jag tycker det känns jätteknäppt att komma tomhänt hem till folk, det har jag från mamma. Kommer ihåg när jag var liten och skulle hem till kompisar, hade hon inget annat så skickade hon med ett paket smör - då skämdes man ju lite! Men nu är jag likadan själv, fast hittills har jag inte behövt ta till smörpaket utan hittat på annat… En påse gott te, mottagarens favoritgodis, en blomma, en flaska vin, något till barnen… det finns så mycket man kan hitta på!

En rolig grej jag hittade på en gång var när jag var bjuden på inflyttningsfest hos en tjej som hade flyttat in alldeles intill. Då gav vi henne en kopp så hon skulle kunna göra det klassiska och låna en kopp socker av grannen.

Upp till toppen
Annons: