Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 920 ggr
Tatsu
11/9/07, 11:46 PM

Ny spis!!!

Jag har i flera år velat köpa en ny spis för den gamla var 24 år och gräddade väldigt ojämnt var allmänt svag, vilket är förståeligt p g a ålder.
Maken tyckte det var onödigt, -den funkar ju.
Men för ganska precis ett år sedan la ugnen helt av. Jag tog av mina besparingar och köpte en ny spis. En med både varmluft och vanlig ugn samt häll, för det var bara sådana som såldes enligt butiken jag köpte spisen i.
Den har bara krånglat, från första dagen var jag missnöjd och efter att ha provat att använda den så gick jag tillbaka och klagade.
Det var nog för att den var ny och  jag inte var van den, fick jag till svar.
Lysdioderna tänds inte alltid, det bränns längst bak i ugnen och brödet är vitt framtill. I veckan gick ugnslampan sönder, och luckan under går inte att få in helt, det är även mer som krånglar. I somras begärde jag att få hit en representant för Cylinda för att mäta upp ugnstemp och annat på spisen. Det tog två månader innnan det kom någon och jag fick till svar att det var handhavande fel, alltså jag kunde inte med spisen helt enkelt. Vi fick en ny lucka till underdelen som heller inte går att stänga.
Jag som alltid har gillat att baka och laga mat har tappat lusten för det går inte ens att baka en sockerkaka på den vanliga ugnen i den.
Jag skulle nog aldrig ha bytt spis, jag fick mitt straff den gamla skulle vi ha fixat till istället och behållt det kunde inte ha blivit sämre.

Annons:
chinerunner
11/10/07, 12:18 AM
#1

Vad tråkigt när allt blir fel.

Men man får en gammal hederlig för en femhundring Glad

MaMaMade
11/10/07, 9:36 AM
#2

Sådär ska det ju inte vara! Ett typiskt måndagsexemplar o en ytterst dålig butik…ett fall för konsumentombudsmannen el typ åt det hållet? Har inte aning om vart man vänder sig då jag, tack o lov, aldrig har råkat ut för ngt…än så länge.

Nu har jag kollat lite…såhär står det i konsumentköplagen:

"Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?

Om det är något fel på din vara kan du:

  • kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
  • kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara.
  • kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
  • häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
  • hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.

Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig."

Läs mer på: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=147&lngCategoryID=892

Stå på dig Tatsu! Lycka till!

preusvarg
11/10/07, 9:57 PM
#3

trisst.. hua för jag har precis köppt en cylinda glashäll.. hoppas jag har bättre tur med min. *biter på naglarna* för den var dyr. men det vart en elektrohelios ugn..

Upp till toppen
Annons: