Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 5360 ggr
signemo
2008-01-09 19:24

måltid efter begravning

Min svärfar har avlidet och det blir begravning i slutet av månanden. Svärmor tycker att det är lite enformigt med de tre smörgåsarna och kaffe och tårta.

Hon vill ha något annat än smörgåsar fast behålla det där med kaffe o tårta. Har Ni några förslag

Var rädda om varandra

Annons:
Maria
2008-01-09 20:24
#1

Ska det vara "hemmagjort" eller catering? Ska det vara i hemmet eller i någon lokal?

Olika sallader brukar vara gott. Ex. kyckling/tonfisk/räk/skinksallad. Gärna pastasallader med god dressing till och bröd.

Några olika pajer kan också vara gott och kan beredas i förväg med någon enkel grönsallad till.

Eller gamla klassiska rostbiffen med potatissallad eller rökt lax för dom som inte äter kött.

Ska fundera lite mera…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

signemo
2008-01-09 20:27
#2

Det skall var i en lokal och det finns en riktigt go kocka  som nog kan fixa det mesta,

Var rädda om varandra

Denna kommentar har tagits bort.
bubbelbubbel
2008-01-09 22:36
#4

tråkigt med din svärfar !

jag tycker det är så svårt med begravningsmat, har varit på ett flertal och det skiljer sig alltid.
vissa har smörgåstårta, en annan hade typ kalops och potatis.
på min farbrors begravning i finland fanns allt ! det var som ett helt julbord med mat i alla olika former, gratänger och grytor, sallader och bröd, där fanns allt.

men jag tycker bumbleboo gav många bra tips.

MaMaMade
2008-01-10 09:29
#5

Beklagar sorgen!

Efter en tråkigt sammankomst vill jag ha ngt lättätet. Man är hungrig men har den där klumpen i magen som gör det svårt att äta…

Här har det alltid varit smörgåstårta o så söttårta efteråt. Gott men lite enahanda o allt vitt bröd klumpar sig i magen.

Ett par olika pajer…köttfritt alt…m grönsallad till + ett matigare sallad för dem som inte gillar paj. Tårta till efterrätt el varför inte en pannacotta…lätt att göra till många, gott o lättätet.

[Anna-N]
2008-01-10 09:49
#6

Beklagar….

Smörgåstårta och kaffe m kaka är väl enkelt och bra. Det uppskattas av de flesta dessutom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: