Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 3921 ggr
Miss_Understood
1/16/08, 7:13 PM

Linköping - bästa krogen?

Jag ska till Linköping den 25-27 januari och ska bjuda ut min kompis på en schysst restaurang. Den ska ha bra mat, inte vara svindyr och det ska finnas en möjlighet att sitta lite i skymundan så hon lider av socialfobi. GÅR detta ens att kombinera? Inriktning på maten kvittar, så länge den är bra :)

Tips nån??

 Tack på förhand!

Annons:
bnoffan
1/16/08, 8:25 PM
#1

Wokhörnan gillar jag skarpt! Inte den finaste maten  men god är den. Kostar runt 80-90 och då får man stora portioner. (rätt litet ställe)

Beror ju helt på vad du är ute efter för mat!

Anne
1/16/08, 9:12 PM
#2

Sangria var tokbra för några år sen i alla fall, nu vet jag inte - det var länge sen jag var där. Men verkligen himla, himla bra. :)

Miss_Understood
1/16/08, 9:41 PM
#3

Sangria… Vad är det för ställe och vad har de för mat? :)

Det behöver alltså inte vara ett superexklusivt ställe. Bara trevligt och med god mat :)

Anne
1/16/08, 9:59 PM
#4

Spansk mat - jättemysigt, och med fantastiskt bra kök. Du har en hemsida här: http://www.sangria.nu/

Miss_Understood
1/16/08, 11:46 PM
#5

Det ser verkligen riktigt trevligt ut! Det var ett bra förslag :)

Alla förslag mottages tacksamt! :)

eventkocken
1/22/08, 10:55 PM
#6

Välkommen till LKPG Miss_Understood! 

Har inte besökt Stångs sedan den nye ägaren tog över. Lär vara en väldigt ambitiös kille så vi ska dit själva och känna dem på pulsen någon dag tänkte vi. En rätt schysst lokal precis nere vid ån och drömmarnas bro eller vad "konstverket" nu heter…

På andra sidan ligger ModMed (Scandic City's restaurang) som har haft många schyssta recensioner förr om åren men hur det är nu vet jag inte riktigt. Stilig lokal men kanske lite "kall"…

Bellos är intimt och mer "fun dining"…ligger på Apotekargatan.

Schysstaste lunchen hittar man på Hagdahl's Kök på Länsmuseét. Vällagat och proffsigt.

Storan i hörnet på SAS Radisson Hotel på Stora Torget har en fin veranda med utsikt över torget och en rätt bra meny med bred matbild.

Sedan finns det en hel del som är mer "mainstream"; RIVA, BK, Harrys på Ågatan (som i folkmun heter "Restauranggatan"), Kikkobar (Ågatan), Magnolia (Stora Torget) om man är ute efter asiatiskt…är man ute efter att bota "socialfobin" kan man alltid dra till Bishop Arms i St Lars-parken efter maten…väldigt blandad publik och god bärs! =)

Ha en trevlig kväll!

Annons:
Upp till toppen
Annons: