Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 2393 ggr
E_hjo
2008-01-02 00:51

Restauranger/krogar

Vet inte om det finns ngn sådan här tråd tidigare, i så fall så är det bara att ta bort denna.  :)

Tänkte att man kanske kunde skriva vilken stad man bor i och sedan skriva namnet på den restaurang som man tycker bäst om (om det nu finns restauranger i just din stad).

I fall att man nu kanske skulle åka landet runt och vill gå på restaurang, då kan det vara bra och veta vilka som rekomenderas. ;)

 //Emma

Annons:
E_hjo
2008-01-02 00:54
#1

Jag kan ju börja ;) Haha.

Jag bor i Hjo då och tycker att den bästa maten här finns på Hamnkrogen. Åh, det är sååå gott. Får nog ärligt talat sug på att springa dit och äta varje dag.  : )

bubbelbubbel
2008-01-02 08:15
#2

Vi har en kinakrog här i min lilla stad.
Lilla krogen rätt och slätt, dom kan mat dom ! :D
alltid fullt med folk och alltid lika gott !

Annars har vi en annan kinarestaurang fast en bit bort,
Bambu heter den, eller kanske tom nya restaurang bambu kanske. petitesser, dom har iaf en mongolisk buffé som inte går av för hackor ! :D

clivia
2008-01-02 09:57
#3

aha, du bor alltså i Värnamo, min gamla hemstad. Har varit på bägge krogarna faktikst och kan intyga att de är bra! Bambu ligger i Bredaryd närmare bestämt, där det också ligger ett värdshus som är berömt för sina många ölsorter och sina numrerade plankstekar.

Själv bor jag i Södertälje och här finns många bra restauranger, testa Minako för sushi och Medusa för grekiskt.

Miss_Understood
2008-01-02 19:16
#4

Här i Stockholm skulle jag vilja slå ett slag för den italienska krogen Primo Ciao Ciao i Vaastan som har god mat till humana priser. Dock ofta fullsatt, så boka bord!

En annan höjdare är Ulla Winbladh på Djurgården. Hög klass, otroligt god mat och en underbar service. Självklart kostar det lite, men det är värt det eftersom det är en upplevelse med den vackra miljön och mysiga atmosfären.

Erikalice
2008-01-02 20:27
#5

Här i Gränna där jag bor har vi Hamnkrogen som har verkligt god mat :) Annars under vinterhalvåret så är inte alla restauranger öppna. Men om man kommer hit på sommaren så måste man ju upp på berget och besöka Kaffestugan. Ingen restaurang men världens godaste räkmackor och finfin utsikt! Och har man tur får man träffa mig för där jobbar jag hela somrarna :)

irode
2008-01-02 20:35
#6

I Hässleholm är det nog Kings Head där toppar. Köksmästarens fisk- och skaldjurs-soppa är bara TOPPEN!

Strax söder om Hässleholm finnas Hovdala Slott med restaurang och café. Restaurangen har vi inte hunnit prova ännu - men caféet har de skönaste kakorna Kyss. Och naturen runt slottet är underbar!

Annons:
Miss_Understood
2008-01-02 20:41
#7

Jag MÅSTE bara få ge ett tips som inte ligger i Stockholm (där jag bor), utan nämligen i Göteborg. Jag och min sambo var i Göteborg i somras och då åt vi den godaste fisk vi någonsin ätit på restaurang Sjöbaren. RIKTIGT bra mat till bra pris!
Här står lite mer om vårt besök: http://smakakarin.blogspot.com/2007/06/sjkrogen-en-fiskupplevelse.html

Mandysan
2008-01-03 00:08
#8

Här i Skövde så är China Town och Mango's bra :)

bubbelbubbel
2008-01-03 16:05
#9

#3, nämen så kul ! :D

värdshuset har numera bytt ägare, lasse drog upp åt jönköping.
men jag tror dom fortfarande gör öl, maten har jag dock inte hört något om på ett par år, sista gångerna vi var där så var det mindre bra.
men det kan ju ha ändrat sig med dom nya ägarna ! :)
där finns också ett öl som är uppkallat efter min sambos farmor. inte illa!

Maria
2008-01-03 16:41
#10

Göteborg: Godaste fisken, Sjömagasinet

Östeuropeisk mat: Krakow

Godaste husmanskosten: 3:an

Godaste Pizza: Lepanto, Marklandsgatan

Utbudet är enormt så jag måste fundera mera…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Wruss
2008-01-03 16:51
#11

I Skövde kan utöver de som redan rekommenderats ovan, också rekommenderas Wallermans och den nya Thai House….

Åsa S
2008-01-03 20:36
#12

Bra lunchställe i stockholm (tycker jag som gillar välkryddad mat) är Hurry Curry som ligger vid Hötorget. Rejäla portioner indisk mat och de har alltid bra vegetariska rätter också, faktiskt tycker jag de är snäppet bättre än köttalternativen så jag brukar ofta välja de vegetariska rätterna trots att jag inte är vegetarian. Om jag kunde laga så bra vegetarisk mat skulle jag inte ha några problem med att leva vegetariskt.

Upp till toppen
Annons: