Annons:
Etikettmatprat
Läst 1084 ggr
jn84
2/25/08, 1:10 PM

Middag i någon annans kök?

Jag är i Härnösand hela veckan för att gå på föreläsningar i den kurs jag läser.

Jag bor hemma hos en kvinna och har tillgång till hennes kök. Men det känns lite olustigt att stå och göra något mer avancerat för bara min egen middag (eventuellt rester till lunch dagen efter). Särskilt i någon annans kök.

Jag måste inhandla ALLT som behövs, så det måste bli lite ekonomiskt.

Har ingen lust att käka färdigrätter hela veckan så tänkte höra vad ni har för förslag? Jag äter det mesta, dock inte kyckling och undviker gärna skinka.

Annons:
jn84
2/25/08, 5:31 PM
#1

Gah! Nu måste jag lämna datorn för att gå och handla middagen och morgondagens lunch.

Ska jag behöva äta findus färdigrätter eller nåt annat hemskt? Obestämd

Behöver verkligen hjälp!

Funderar på att köpa en färsk pasta, koka upp och blanda med nån smaksatt creme fraiche och kanske rostbiff. Men det räcker ju bara till ikväll. Har många kvällar kvar.

chinerunner
2/25/08, 5:44 PM
#2

Om du får ställa in stekgrytan i kylen, så är ju chili con carne något som man kan göra rätt stor sats av.

Anne
2/25/08, 7:07 PM
#3

Känns lite svårt det där, jag skulle nog satsa på mat som går snabbt - till exempel finns det många djupfrysta "pannor" som bara är att värma i en stekpanna. Jag skulle *inte* vara bekväm med att laga i en annans kök. Fast du märker ju idag hur det går, om du ska öka eller sänka ambitionsnivån.

chinerunner
2/25/08, 7:34 PM
#4

(Jag hade wokat på balkongen)  Skrattande

jn84
2/26/08, 4:48 PM
#5

Igår blev den som jag skrev ovan, men rostbiffen blev utbytt till rökt makrill.

Idag vet jag inte. Känns inte jättejobbigt att laga mat i nån annans kök, men svårt att komma på vad man ska göra utan för många pannor och kastruller. Plus att man ogärna vill handla en massa som blir kvar i kartonger efteråt.

Funderar på en sallad. Det är inte så knepigt. Men då måste jag låna nåt att ha den i.

supermoccine
2/26/08, 5:06 PM
#6

#5 Ja, sallader är ju rätt smidigt. Behöver bara en skärbräda, kniv och skål. Och durkslag för att skölja bönor. Läs salladstråden för inspiration.

Annons:
Upp till toppen
Annons: