Annons:
Etikettmatprat
Läst 3102 ggr
Plum
3/28/08, 3:30 PM

Muskot

Hejsan!

Jag måste bara fråga er en sak.

Jag stod och gjorde stuvade makaroner  åt barnen för ett tag sen, då kom sambon och sa att usch det blir ju inte gott utan MUSKOT! Förvånad

Alltså kan man verkligen äta makaroner med muskot? För mig är muskot en potatiskrydda och INGET man har i makaroner, i stuvade makaroner har man bara svartpeppar. Flört

Han däremot tyckte att det var underligt att INTE ha muskot i stuvade makaroner.

Kan ju tillägga att han är född i Västmanland och jag i Skåne, är det en kulturkrock? Flört

Annons:
Kokoskorven
3/28/08, 4:37 PM
#1

Det är säkert gott med muskot till makaroner, har aldrig provat dock. Jag har det i en annan pastarätt med tortellini. Det borde funka med makaroner också.

Det finns en drink med muskot som är god. Jag kommer inte ihåg vad den heter eller vad det var i den  Those were the days. Glad

Lite OT kanske.

marwes
3/28/08, 6:31 PM
#2

Tycker absolut att det ska vara muskot till makaroner, men så är ju även jag från Västmanland. Skrattande

Honestyisdead
3/28/08, 7:08 PM
#3

Jag är från skåne och även jag tycker att det ska vara muskot i Glad

Maria
3/28/08, 10:20 PM
#4

Har aldrig ätit muskot med pasta men det kanske är gott. Passar annars bra i spenat/mangoldrätter, fiskpudding.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jenna-Gun
3/28/08, 10:22 PM
#5

Har alltid muskot i stuvade makaroner

drutten53
3/29/08, 10:11 AM
#6

Här är en till som har muskot i stuvade makaroner och jag kommer från Södermanland.

Annons:
[Asta]
3/29/08, 2:55 PM
#7

Har också alltid muskot i stuvade makaroner. Även om det är massor av år sedan jag gjorde stuvade makaroner måste jag erkänna.

bubbelbubbel
3/29/08, 5:10 PM
#8

Jag har också alltid muskot i stuvade makaroner, när jag väl äter det och jag är ju från Småland så.

Erikalice
3/30/08, 7:43 PM
#9

Jag har alltid muskot till pasta, och även jag är smålänning.

AndreasS
3/30/08, 11:03 PM
#10

Har fått lära mig på kockskolan att det ska vara muskot i stuvade makaroner.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Frida
3/31/08, 10:52 AM
#11

Kan mycket väl tänka mig att ha muskot i stuvade makaroner (även om jag själv alltid använder svartpeppar). Annars har jag det bara i ostsåser och lasagne Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MaMaMade
3/31/08, 6:55 PM
#12

I äggmjölk eller lite i varm choklad.

miwi
4/2/08, 11:33 AM
#13

I potatismos.

Annons:
Wruss
4/8/08, 11:34 PM
#14

Kryddar med muskot och vitpeppar. Har aldrig gjort mina stuvade makaroner med svartpeppar, kanske man skall testa!?

Angelclaw
4/11/08, 11:40 PM
#15

Muskot är hur gott som helst på pasta! Och jag är norrbottning jag, så det är nog inte nån lokal avart Glad

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

AndreasS
4/14/08, 12:53 AM
#16

Kan nämnas att jag har även muskot i stuvad spenat och i potatismos.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

tezzie
4/16/08, 8:05 PM
#17

Muskot har jag alltid i stuvade makaroner + vitpeppar och jag kommer från Norrland Glad

*** Kärleken övervinner allt ***

Hoppfull
4/16/08, 8:21 PM
#18

Bechamelsås.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Angelclaw
4/17/08, 7:19 PM
#19

Fast stuvade makaroner är inte gott Glad Men muskot är gott på kokt pasta också Glad och i potatisrätter, mos, gratäng och så vidare. Skrattande

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

fridaas
4/18/08, 8:24 PM
#20

Muskot i stuvade makaroner? Nej tack, klarar mig utan det Flört svartpeppar ska det vara!

Använder i och för sig inte muskot i någonting då jag inte tycker om det Flört)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
paronskrutten
4/22/08, 12:05 AM
#21

Muskot i potatismos och stuvade makaroner. (stockholmare Glad )

Helena

CarolineJ
4/22/08, 7:09 PM
#22

Är också skåning men jag har aldrig hört talas om att man kan ha muskot till pasta.

Angelclaw
4/22/08, 8:41 PM
#23

#22 Prova nästa gång du kokar Glad Riv över lite muskot ovanpå bara, jättegott!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Upp till toppen
Annons: