Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 6058 ggr
[Asta]
4/18/08, 9:56 AM

Vad har ni för grillar?

Vi har ju köpt oss ett hus som jag skrivit tidigare. Vi har inte haft hus tidigare så det är ju en massa inköp som skall göras. Häromdagen införskaffade vi oss lite utemöbler.

Nu börjar tankarna också cirkla kring en grill. Och då börjar jag också undra hur andra har det.

Vad har ni för grillar? Och hur gillar ni dem?

Funderar på att köpa oss en Weber klotgrill.

Annons:
Anne
4/18/08, 10:49 AM
#1

Vi har en liten, billig klotgrill, och en ganska stor Weber gasolgrill. Det blir absolut mest gasolgrillen som används…

Honestyisdead
4/18/08, 2:06 PM
#2

Vi har en billig klotgrill vi med. Fast som man använder kol i.

AndreasS
4/18/08, 7:12 PM
#3

Vi har en Weber klotgrill.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Honestyisdead
4/18/08, 8:18 PM
#4

Jag tycker inte om gasol och el grillar. Ger inte samma kännsla och smak ju :):

chinerunner
4/18/08, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Weber Go-Anywhere

Väldigt nöjd är jag med denna kvalitets grill.

Liss
4/18/08, 11:19 PM
#6

Engångsgrill:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Asta]
4/19/08, 12:39 AM
#7

Jag tror att vi också är inne på kolgrill. Engångsgrillar får det vara slut på nu :) Det har vi alltid använt förut, men när vi nu har hus vill ha en riktigt grill.

Martin
4/19/08, 1:52 PM
#8

Kan rekommendera Weber även om jag inte har en själv (bor i lägenhet utan balkong…).

Grillade häromdagen hos några kollegor och då användes en nyinköpt kolgrill från Weber, modell större.

Kostar ju lite, men det kan det vara värt. Enligt många jag hört snacka om de så är det stor skillnad på de och de billigare "no-name"-klotgrillarna.

Vi premiärgrillade skinkstek, mycket gott!

mvh Martin

MaMaMade
4/19/08, 5:50 PM
#9

Vi har en vanlig, billig klotgrill, inköpt på OBS (tror jag det var) för 10 år sedan. Den står ute året runt o är fortfarande riktigt fräsch.

Tänker dock köpa en gasolgrill som komplement. Håller med om att det inte blir riktigt samma sak m gasol men det är svårt att hålla fam m mat m en vanlig mindre klotis när man är många. Har man sedan bjudit in gäster…

Till rökgrillning är dock klotis suverän!

Anne
4/19/08, 6:05 PM
#10

Vi köpte precis en liten kompletteringsgrill som vi ska testa barbecuegrillning i sommar. Det är en ganska liten, rektangulär grill från Weber.

[Asta]
4/19/08, 6:42 PM
#11

Funderar på en Weber just för att jag förstått att de är lite stabilare. Plus att man kan köpa reservdelar till den. Samt en del tillbehör. Såg dock ett märke som jag inte sett tidigare,  Landmann, verkar köra med lite tillbehör och reservdelar de också. Den stora skall gå att använda till sk indirekt grillning också.

Vi har en kopia av Weber Go Anywhere. Vi hade tänkt köpt den riktiga, men då den var slut så blev det en kopia. Vi brukar ta med den när vi är iväg på semester. Den får förmodligen användas tills dess vi köper en ny. Den blir bara så fruktansvärt varm undertill. Vi har en elgrill också, som vi använt inomhus eftersom vi inte haft varken trädgård eller balkong förut. Den är väl inte så kul, men den har fungerat bra.

Anne - dum fråga kanske men vad är det för skillnad på vanlig grillning och barbecuegrillning?

AktieTrader
4/19/08, 8:36 PM
#12

Har en stor fyrkantig "klotgrill" av två anledningar. En är att det får plats mycket när man är många (16 st 90g hamburgare åt gången) och att jag gillar långsam grillning med rök. Då behöver man lägga köttet långt bort från glöden.

Anne
4/20/08, 12:32 PM
#13

Asta, barbecuegrillning tar många timmar, och mycket mycket lägre värme - indirekt grillning, på svag värme helt enkelt. Det var nog just en Weber Go Anywhere vi köpte, ja.  :)

Landmann är också ett bra märke.

Annons:
[Asta]
4/20/08, 8:57 PM
#14

OK Anne - indirekt grillning har jag koll på. Visste inte att det var samma sak som barbeque.

Vi har faktiskt investerat i en grill nu. Det var inte meningen, men när vi var på K-rauta visade det sig att de hade en Weber klotgrill på rea så vi slog till. Den stora på 57 cm. Det fanns lite tillbehör till den som inte finns till den mindre. Bla behållare så att man kan köra indirekt grillning. Vi är ju bara två så det var kanske en lite stor grill, men man behöver ju inte ladda den mer än man behöver.

tezzie
4/21/08, 12:00 PM
#15

En klotgrill här med =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Sovgott
4/21/08, 2:52 PM
#16

Vi har en vanlig kol-grill utan lock. Den är alldeles utmärkt! Doftar och smakar som grillat ska göra!

CarolineJ
4/22/08, 5:22 PM
#17

Eftersom vi bor i lägenhet så har vi ingen grill *snyft*

Men när vi grillar i parker eller på stranden så blir det engångsgrillar eller de som redan finns på plats.

Niklas
4/23/08, 7:14 PM
#18

Vi har en Weber klotgrill. Jag gillar särskilt att den är så vädertålig. Den är inte lackerad utan emaljerad.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Asta]
4/23/08, 9:11 PM
#19

#17 - vi har en elgrill som vi använde i lägenheten. Ställde den vid ett öppet fönster och så lekte vi att vi var i trädgården.

#18 - låter bra eftersom det nu blev en investering i just en sådan. Har ni ett extraskydd på den? Finns ju någon slags överdrag att köpa om man vill.

Niklas
4/26/08, 12:27 AM
#20

#19: Vi har ett plastöverdrag som vi använde över vintern, men jag är inte säker på att det behövs.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AktieTrader
4/27/08, 12:37 AM
#21

Gillöverdrag är lätt fixat billigt. Det finns små pressenningar 1,5x3m för 10-20kr. Vik den dubbelt och sy ihop sidorna.Klart!

[Asta]
4/27/08, 12:49 AM
#22

Nu är grillen dessutom invigd! Grillning blev slutet på en fantastiskt härlig dag.

grillad potatis

chinerunner
4/27/08, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Vi hälsade på ett annat par i helgen och dom hade en klotgrill i rostfritt stål.

Den håller ju för alltid. Goda grillspett blev det då från den.

preusvarg
9/4/08, 9:19 PM
#24

grillar utan kol är en ugn med endast undervärme som man använder ute *L* jag/ vi har 4 grillar alla med olika användningsområden  en liten för snabb grillning 2 ganska stora Som webers klotgrillar som är utmärkta att köra med om man är många man grillar på den ena och låter det grillade "vila " på den andra. och så har jag en ren barbequ grill. där man använder indirekt värme och olika röksmaker man kan använda den till ren rökning också. har rökt en hel del filé i den som jag använder på frukostbordet. se gärna rubriken ute kök.

dolfen
9/6/08, 9:02 PM
#25

I nya nummret av "Gör det själv" står det om en sorts grill som man kan steka, koka, grilla och baka med. Den heter Cobb.

Briketter av torkade kokosnötskal används.

Vikt 4 kg. Ca 1400 kr.

Jag gillar när man kan använda något på mer än ett sätt. Glad

Upp till toppen
Annons: