Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 2051 ggr
Honestyisdead
3/18/08, 3:36 PM

Silltårta

Idag har jag gjort en silltårta. Den ska stelna över natten. Ska försöka komma ihåg att fota den imorgon. Glad

Annons:
Liss
3/18/08, 6:06 PM
#1

Hum, de lät skumt, tänker bara på gräddtårta just nu och läser sill.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
3/18/08, 6:22 PM
#2

Där är grädde i Flört

Liss
3/18/08, 8:47 PM
#3

Är de! Skrattande Ja de lät som sagt mystiskt, men de kanske är gott Glad haha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
3/18/08, 8:58 PM
#4

Har aldrig ätit det själv, men jag tror det är gott.

Bottnen är grovt bröd. Sedan hackar man matjesill och lök. Sen vispar man vispgrädde lätt och blandar i creme fraiche. Sen blandar man sillen och gräddblandningen.

Sedan smälter man gelatin och blandar i och häller över brödet. Som då ligger i en form med avtagbara kanter. :)

Liss
3/19/08, 1:22 AM
#5

Hum, mjaa de låter ju lite som en smörgåstårta då av sill., fast gelatinet lät inge vidare dock Obestämd men de kan väl vara gott kanske du får meddela dig imorrnGlad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
3/19/08, 1:25 AM
#6

MM det ska jag göra

Annons:
Olle_S
3/19/08, 4:13 PM
#7

Jag har testat att laga matjesillstårta. Mixade kavring som jag stekte och blandade med lite smör i botten. Sedan körde jag på matjesill, rödlök, gräddfil och färskost. Hade en smula gelatin i men inte för mycket, då blir det lätt stabbigt och jävligt. Det blev hemskt bra. Konsten är att göra den relativt tunn. Gräslök och lite löjrom som garnering funkar fint.

[Asta]
3/19/08, 4:27 PM
#8

Det är väl en sådan som han Ernst gjorde en gång i sommartorpet. Alla ingredienserna låter ju  goda så det bara måste bli gott.

MaMaMade
3/19/08, 4:36 PM
#9

#7 Ungefär som min laxtårta fast jag tar creme fraiche + kesella och rökt lax i istället. Den blir bara så god!

AndreasS
3/27/08, 12:06 AM
#10

Silltårta är kalas gott, gjorde det vid flertal gånger under min utbildning på Lernia till kock. Men jag använde även gräslök i smeten.

#5 Gelantiner känner man inte, man använder det som bindmedel och det sätter inte någon smak.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Honestyisdead
3/27/08, 12:23 AM
#11

Jag glömde meddela Glad Det var JÄTTEGOTT! Glad Tog tyvärr inget foto.

Sessan1
3/29/08, 2:03 AM
#12

du får ge ut receptet Hera Glad  Låter ganska gott i alla fall GladMåste testas Glad

Kram/Sessan1

Liss
3/29/08, 7:09 PM
#13

#10 Ah okej, då lät de bättre Glad hehe

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Upp till toppen
Annons: