Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 1272 ggr
Honestyisdead
4/1/08, 9:04 PM

Vilket bröd äter du?

Vilket bröd äter du?

Annons:
Honestyisdead
4/1/08, 9:05 PM
#1

Jag äter helt Lingongrova. Mörkt.

EmmaG
4/1/08, 9:06 PM
#2

Varierar mig väldigt mkt från gång till gång

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[Asta]
4/1/08, 9:11 PM
#3

Jag äter mest rågbröd. Förmodar att det får kallas grovt. Min mamma kommer från Finland så jag är uppväxt med rågbröd. Brukar säga att jag har rågen i blodet.

Honestyisdead
4/1/08, 9:13 PM
#4

#3 Min mamma är också från finland. Dock har hon varken fört över brödet eller bastubadningen på mig :) Däremot gillar jag mämmi, finska korvar och piroger :)

Sovgott
4/1/08, 9:17 PM
#5

Jag äter helst det bröd jag bakar själv eller knäckebröd. Men ibland är det ju gott med tunnbröd eller rostade mackor, men oftast äter jag grovt bröd, gärna med frön i.

[Asta]
4/1/08, 9:19 PM
#6

#3 Din mamma kanske är en av de få finnar som inte gillar råg.Glad

Annons:
Honestyisdead
4/1/08, 9:20 PM
#7

#6 Hon älskar det. Resten av familjen också. Men inte ja :P

Maria
4/1/08, 10:14 PM
#8

Älskar knäckebröd som jag äter dagligen. Annars är vitt bröd som Snoddas underbart men inte så nyttigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

siberlina
4/1/08, 11:12 PM
#9

knäcke bröd  nästan  jämt . men ibland  vitt bröd med     en  blandning  av     tonfisk och  majonäs röra på   är gott

TacoBelle
4/1/08, 11:32 PM
#10

Vitt bröd är det godaste som finns men farligt farligt så jag försöker köra med lingongrova. Just nu försöker vi vara ännu nyttigare och bara äter knäckebröd.

Maria
4/1/08, 11:35 PM
#11

#10 Innehåller inte Lingonbröd mycket socker? Det brödet jag tänker på håller sig i evigheter och då blir jag alltid misstänksam. Fast vi kanske inte pratar om samma bröd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TacoBelle
4/1/08, 11:59 PM
#12

#11 Lingongrova:

tezzie
4/2/08, 12:32 AM
#13

Vitt el Mörkt bröd =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Annons:
drutten53
4/2/08, 1:10 AM
#14

vitt har det väl blivit mycket av i mina dagar..men äter även mörkt..lingonbrödet o kavring..oxh den älskade fyrkanten

Anett
4/2/08, 1:21 AM
#15

Nu finns det faktiskt vitt som är nyttigt också. Äntligen är ett bröd som jag köper både som rostbröd och som typ hönökaka.

Eftersom jag har IBS så tål jag inte alltför grova bröd, så detta ljusa bröd med fibrer och lågt med kolhydrater är en bra kompromiss tycker jag.

Ett mörk som jag dock tål oftast är Skördeglädje, likt lingongrova men lite mindre sött.

Anne
4/2/08, 8:59 AM
#16

Helst hembakat, jag är misstänksam mot konserveringsmedel och tillsatser i kommersiellt bröd. :( Gärna ljus surdeg då, sega bröd med krispig skorpa.. eller valnötsbröd… gott. :)

chinerunner
4/2/08, 12:56 PM
#17

Mjukt: Polarkaka med råg

Hårt: Falu rågrut

bubbelbubbel
4/2/08, 6:01 PM
#18

varierar mig också mycket, men just nu är det ett osötat morotsbröd som gäller. smaskigt !

#11, jo, det innehåller socker, men jag vet inte hur mycket.

irode
4/2/08, 6:40 PM
#19

Fram för allt: osötat - helst hembakat. Relativt grovt. Om inte jag hinner att baka, blir det knäckebröd eller ekologiska rågbullar.

Som Anne är jag misstänksam för konserveringsmedel i brödet.

:-) Inge

Hoppfull
4/2/08, 6:41 PM
#20

Danskt rågbröd, yummi!! Annars bröd med så mycket korn och frön och grejs i som möjligt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
sasha-
4/2/08, 9:36 PM
#21

Vitt bröd. Ja vet, hemskt. Men jag står inte ut med mörkt, det bara växer i munnen. Men jag ska nog börja med havregrynsgröt istället x)

Frida
4/3/08, 12:09 AM
#22

Knäckebröd och tyskt lantbröd är mina favoriter. Men här hemma konsumeras det lite av varje.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Titti
4/3/08, 1:54 AM
#23

Äter allt möjligt.
Men allra helst äter jag mammas hembakade hemvete, nygräddat i stenugn, kluvet med sirap emellan, gjort på hem-malat vetemjöl som är växt på brorsans åkrar.

[Asta]
4/3/08, 9:52 AM
#24

#21 Havregrynsgröt är något som växer i munnen på mig. Kan inte äta det! Visst är det intressant hur man kan reagera på konsistenser.

MaMaMade
4/3/08, 10:07 AM
#25

Hembakt, helst surdegsbröd men då jag försöker undvika att äta mjöl så håller jag mig till ett par Finn Crisp om dagen ett tag till. Senare ska jag utvärdera om jag kan börja äta mjöl i ngn mängd. Ska jag äta köpt föredrar jag Längtan el den där finska mörka m potatis i…öhhh…MXXX ngnting.

Hoppfull
4/3/08, 1:06 PM
#26

Åh Titti. låter ljuvligt :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bjornen
4/3/08, 4:47 PM
#27

Godaste brödet är gjort av råg eller korn och eventuellt med ärtmjöl. Det betyder alltså olika former av tônnbrö som också kan vara med modernare recept med potatis. Godast är det ojästa som kan ätas färskt eller torkat.

Ska det vara något annat mjukbröd får det inte vara färskt utan det är som godast när det är ungefär 5 dagar efter bakningen, när brödet stadgat sig.

Annons:
Betty
4/4/08, 3:37 PM
#28

Grovt och mycket käckebröd blir det här….

Liss
4/4/08, 6:49 PM
#29

Jag äter mycket olika. Men mest är de väl vetebröd -alltså ljust och lingonbröd eller annat liknande mörkt.

Men allra godast är ljust nybakat bröd.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LillMalin
4/5/08, 11:55 PM
#30

Jag äter Bagetter! ;)

Mervi
4/8/08, 8:32 PM
#31

Jag äter inget bröd, och det alternativet fanns inte så kryssade för annat.

Honestyisdead
4/8/08, 9:03 PM
#32

#31 Annat var just för t.ex er som inte äter bröd eller folk som är allergiska :)

Terrierlina
4/9/08, 11:51 PM
#33

saknade alternativet "inget"….

Honestyisdead
4/10/08, 12:47 AM
#34

#33 Alternativet "annat" var till för folk som inte äter bröd t.ex.

Annons:
Wassago
4/10/08, 7:59 PM
#35

#23… du fick mej verkligen att bli sugen på en smörgås!!!

Upp till toppen
Annons: