Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 4702 ggr
tezzie
2008-04-29 14:51

Middag till en person

Min sambo flyr ju fältet och är bortrest hela veckorna och det innebär att jag lever på drickyoghurt… För jag hatar att laga mat till en person, trist att äta ensam :( Sen är jag ingen fantast av att göra storkok och frya in heller, är helt enkelt inte förtjust i matrester *haha*

Ville bara klaga av mig :) Ikväll får det bli varma mackor med skinka och senap!

*** Kärleken övervinner allt ***

Annons:
Anne
2008-04-29 15:07
#1

Jag håller med, det kan verkligen vara tråkigt. jag brukar passa på att göra sånt som bara jag vill ha, och som han sällan vill äta. Eller så bjuder jag hem kompisar och äter med :)

tezzie
2008-04-29 15:10
#2

Haha, så gör faktiskt jag med, när jag väl en gång lagar mat så brukar det bli lyxigt ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Liss
2008-04-29 16:46
#3

Jag är precis likadan, och dessvärre är ju jag ensam jämt:P Så därefter äter jag skit dåligt jämt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

tezzie
2008-04-29 21:11
#4

Ja, det vart ju lyx idag då (är trött på yoghurt) Jag gjorde väldens godaste fisksoppa, storkok, men den kan jag äta dagen efter utan problem. Lasagne är oxå en sån maträtt jag kan äta två dagar :)

*** Kärleken övervinner allt ***

[Asta]
2008-04-29 21:26
#5

Jag brukar poppa popcorn jag. Och äta istället för middag. I alla fall ibland.

Liss
2008-04-29 22:54
#6

#5 Haha! en själsfrände:P haha neeh vars. Älskar popcorn och brukar me poppa ist för mat när jag inte orkar.

Eller så blir de rostade mackor eller nått halvfabrikat som man bara kan värma. Men idag vart de iaf köpta kycklingklubbor och mimosasallad.

Igår lyckades jag med att steka lax och koka potatis åt mig själv iaf;)

Och imorrn kommer mamma ändå.. då blir de stor middag:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
CarolineJ
2008-04-30 12:15
#7

De få gånger jag är själv blir det takeot men när jag bodde i london och skulle laga mat så hade jag sambon hemma i sverige så det blev korvburgare med ost, lök,gurka och ketchup typ varje dag.

Kokoskorven
2008-04-30 12:26
#8

Fil är också gott :)

Martin
2008-05-05 02:09
#9

Visst är det så, att laga till enbart sig själv är inget kul. Men som singel så finns ju inget alternativ om man inte vill äta ute varje dag, och det är sällan varken nyttigt eller billigt :o)

Det är inte så billigt att laga mat till sig själv heller, men man kan göra det lite mer ekonomiskt (även om jag är dålig på det).

Jag brukar då och då köra matlagningsdagar när jag står några timmar och gör 2-3 olika rätter, i storkoksvariant så att jag får över och kan frysa in en del också. Tar sällan med mig mat till jobbet, får man vet aldrig om man får möjlighet att käka där man har maten. Däremot så kan jag ta fram ur frysen en dag när jag är hemma och inte orkar stå och laga något nytt.

Händer såklart att jag tar med mig till jobbet, men det är mer sällan.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: