Menyer, matsedlar & middagstips

Middag till en person

2008-04-29 14:51 #0 av: tezzie

Min sambo flyr ju fältet och är bortrest hela veckorna och det innebär att jag lever på drickyoghurt... För jag hatar att laga mat till en person, trist att äta ensam :( Sen är jag ingen fantast av att göra storkok och frya in heller, är helt enkelt inte förtjust i matrester *haha*

Ville bara klaga av mig :) Ikväll får det bli varma mackor med skinka och senap!

Anmäl
2008-04-29 15:07 #1 av: Anne

Jag håller med, det kan verkligen vara tråkigt. jag brukar passa på att göra sånt som bara jag vill ha, och som han sällan vill äta. Eller så bjuder jag hem kompisar och äter med :)

Anmäl
2008-04-29 15:10 #2 av: tezzie

Haha, så gör faktiskt jag med, när jag väl en gång lagar mat så brukar det bli lyxigt ;)

Anmäl
2008-04-29 16:46 #3 av: Liss

Jag är precis likadan, och dessvärre är ju jag ensam jämt:P Så därefter äter jag skit dåligt jämt.

Anmäl
2008-04-29 21:11 #4 av: tezzie

Ja, det vart ju lyx idag då (är trött på yoghurt) Jag gjorde väldens godaste fisksoppa, storkok, men den kan jag äta dagen efter utan problem. Lasagne är oxå en sån maträtt jag kan äta två dagar :)

Anmäl
2008-04-29 21:26 #5 av: [Asta]

Jag brukar poppa popcorn jag. Och äta istället för middag. I alla fall ibland.

Anmäl
2008-04-29 22:54 #6 av: Liss

#5 Haha! en själsfrände:P haha neeh vars. Älskar popcorn och brukar me poppa ist för mat när jag inte orkar.

Eller så blir de rostade mackor eller nått halvfabrikat som man bara kan värma. Men idag vart de iaf köpta kycklingklubbor och mimosasallad.

Igår lyckades jag med att steka lax och koka potatis åt mig själv iaf;)

Och imorrn kommer mamma ändå.. då blir de stor middag:)

Anmäl
2008-04-30 12:15 #7 av: CarolineJ

De få gånger jag är själv blir det takeot men när jag bodde i london och skulle laga mat så hade jag sambon hemma i sverige så det blev korvburgare med ost, lök,gurka och ketchup typ varje dag.

Anmäl
2008-04-30 12:26 #8 av: Kokoskorven

Fil är också gott :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.