Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1602 ggr
Honestyisdead
2008-04-05 11:26

Har du skadat dig?

Har du skadat dig i köket? Brännt dig svårt? Fastnat i någon maskin? Skurit dig? Kanske rent av halkat?

Berätta Glad

Annons:
ClarasMamma
2008-04-05 12:51
#1

Har hänt mej massa sånna saker men så har jag jobbat som mattant:)

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

LillMalin
2008-04-05 23:57
#2

Jag brännde mig på en ugn på hemkunskapen ;)

bubbelbubbel
2008-04-06 01:56
#3

skurit sig har man väl gjort, men jag har nån tendens till att alltid träffa naglarna, och det är något jag kan rysa av så fort jag tänker på det. fy bubblan vad äckligt det är.

bränt mig har jag aldrig gjort, man vänjer sig vid att akta sig för varma saker när man har mitt jobb, så det sitter i hemma också.

Sessan1
2008-04-06 04:06
#4

#3 :) Vet du att man ALDRIG ska säga ALDRIG.  Olyckor  händer alla vet du väl :)  Rätt vad det är, så händer det nog dig oxå ngn gång.     Visst ska man akta sig, inte så jag menar, men som sagt man ska aldrig säga aldrig :)

Tass på dig

inget illa menat, hoppas du förstår det :)

bubbelbubbel
2008-04-06 16:50
#5

#4, nej det har du helt rätt i, men det sitter i, eftersom jag jobbar med formar på jobbet, dvs stål upphettat till 170-180 grader, så vet man var man ska akta sig :)

jn84
2008-04-06 17:50
#6

#5 Och imorrn kommer bubbel sitta på akuten med tredje gradens brännskada i handen ;)

#3 Håller helt med, jag brukar också snitta naglar… brrr… så otäckt. Och äckligt om man dessutom lyckas ha av nageln så nagelbiten ligger nånstans på skärbrädan bland allt man skurit Hemlis

Har nog *peppar peppar* aldrig gjort något allvarligt misstag i köket. Men min mamma har nästintill skurit av sig fingertoppen.

Annons:
Maria
2008-04-06 19:15
#7

Har en förmåga att alltid bränna mig när jag ska ta ut något eller ösa något ur ugnen. Har massor av ärr på händerna.

Har skurit mig mer eller mindre allvarligt ett flertal gånger. Äckligt.

Har bränt nästippen på spisplattan en gång när jag skulle tända en fimp och inte hade någon eld. Oerhört korkat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anne
2008-04-06 21:40
#8

Inget allvarligt tack och lov. Lyckades ciselera bort en bit tumme när jag experimenterade med mitt ciseleringsjärn i början…

bubbelbubbel
2008-04-06 21:41
#9

#6, ooh nej nej nej. på jobbet är det väldigt svårt då det krävs dubbla handskar, och hemma åker grytvanten på så nej nej ;)

Martin
2008-04-06 23:08
#10

Vad är ciselering?

Mindre brännmärken och ett par snitt har man hunnit med. :o)

mvh Martin

Anne
2008-04-07 08:47
#11

Marnyman, kallas också zestjärn. Man skär liksom ut tunna remsor av (oftast) citrusskal. Vassa, vassa…

[Asta]
2008-04-07 11:10
#12

Anne -jag har gjort motsvarande med ett rivjärn. Grova sidan.

Plus att jag skurit mig med kniv ett otal gånger. Jag är jätteduktig på det. Och dessutom har jag bränt mig i ugnen några gånger.

Hm - man kan undra vad jag gör i köket överhuvudtaget?!?

AndreasS
2008-04-07 13:20
#13

En och annan fingertopp har man väl skurit sig i, har väl oxå bränt mig på varma bleck när man glömmer bort slängen när man är stressad. Men men det är väl sånt som händer då och då…


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
eventkocken
2008-04-09 20:14
#14

Har blivit en del "scars" på vägen. Det värsta jag gjort var att klyva lillfingernageln ner till första knogen på skärmaskin (hur klumpigt som helst)…ett riktigt "cleant" sår som tog bort en bit av fingret och nagelbädden och benhinnan. Det tog över ett år innan det slutade värka när man tryckte på fingret.

Brände underarmen på kokande pastavatten en gång också. Sov inte den natten och när jag skulle duscha dagen efter upptäckte jag att allt skinn lossnat. La tillbaka det försiktigt och tro det eller ej…inte ett ärr eller märke överhuvudtaget.

Som tur är har jag bra läkkött verkar det som Skrattande

Frida
2008-04-11 20:19
#15

Mina händer har stiftat bekanstskap med både knivar, rivjärn och ungar. Har lyckats komma i oönskad närkontakt med några spisplattor också. Fast priset tar nog pojkvännen som för två år sedan skulle fånga (!) en kniv han tappade Skrikandes Ett fint djupt snitt i huden mellan tumme och pekfinger blev det. Sin dumhet till trots så slapp han sy, jag bandagerade det ordentligt och idag syns inte minsta lilla spår efter det.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

rallykillen
2008-04-12 20:59
#16

Nja, itne jag, men en gång kröp min son (ahn var två hår) in i diskmaskinen och det var närapå att jag inte märkte nåt!! Och när min fru skulle fritera en lök så råkade hon lägga ner grytlappen istället och sen när hon tog upp den brände hon sig :( men allt löste sig till sist.

fridaas
2008-04-18 20:35
#17

Efter 2års skola inom restaurang så har man bränt sig och skärt sig en hel del, nu sista året valde jag servering ;)

och även där har man bränt sig en hel del, dumma klasskamrater som väljer att förvärma tallrikarna lite extra, ställa in dem i ugnen i 150g och sen leka med blåslampan..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

tezzie
2008-04-19 13:17
#18

Ahhh, jag har gjort nåt jättedumt en gång…

Hade varit och fixat mina naglar på dagen så de var långa och fina. Sen skulle jag baka en kaka och står med elvispen i handen och dum som jag är så håller jag fingrarna igenom visparna när jag stoppar i kontakten. Vispen drar igång och flätar fast mina fingrar. De sväller upp och blir blå. Det går inte att trycka ut viparna heller, antagligen pga spänningen i dom. Så jag springer med en elvisp som sitter fast i handen över till grannen som får klippa bort vispen från mina fingrar. Hahah!

Efter detta så håller jag alltid i handtagen och hkollar att vispen är avslagen innan jag stoppar i kontakten :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

Honestyisdead
2008-04-19 16:51
#19

tezzie men usch :P

CarolineJ
2008-04-19 18:00
#20

inte jag men min sambo får bara röra smörkninvarna och de man äter med. han lyckas skära sig på allt hehe

Annons:
tezzie
2008-04-19 20:26
#21

#19 Ja, det var en syn för gudarna :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Feliciaa
2008-04-20 17:54
#22

Jag skulle skiva bort det översta hårda lagret på en ost, så var jag (väldigt) dum och skivade mot mej. Sen så slant kniven óch jag skar upp en hudbit, usch så äckligt det var :S

Upp till toppen
Annons: