Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1396 ggr
tezzie
4/21/08, 3:04 PM

Konstigheter i köket

Har ni några konstigheter för er i köket? Använder ni era köksredskap/maskiner till något helt annan än vad de är till för?

Jag grillar alltid korv i våffeljärnet, det är skitgott =) Men jag har ett speciellt till korven, annars smakar våfflorna korv :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Annons:
Oscar
4/21/08, 3:54 PM
#1

Lustigt, hörde igår om någon som tydligen använde en dokumentförstörare till att strimla pastadeg med. Vet inte om det funkar, borde bli lite kladdigt… men men

chinerunner
4/21/08, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag gjorde alltid plättsmet i min blender tidigare.

(det ni svenskar kallar tunnpankakor eller nåt)

Jag slog i alla ingredienserna i kannan och körde till en smet.

Sedan använda jag kannan till att hälla i stekpannan.

Sist slog jag i en svätt diskvatten i kannan och körde en stund, så var den fördiskad med.

 Detta vara så väldigt enkelt mot för att göra som vanligt.

Men en dag började det ryka vid mix vredet och sedan dog den.

Det var en billigare sort med plastkanna.

Jag har en med glaskanna till min köksmakin men den blir det inte att använda då den är jobbig att packa fram.

Borde köpa en ny med glaskanna Glad

Martin
4/22/08, 5:26 PM
#3

Klart man vet vad plättar är. Långt bättre än pannkakor :o)

mvh Martin

CarolineJ
4/22/08, 7:07 PM
#4

Jag har en pastaslev till min rygg (som inte ligger i köket) för den använder när det kliar haha

Jalking
4/23/08, 1:30 AM
#5

Så väldigt konstigt vet jag inte om det är. Möjligen för att vara av en ursvensk då … Jag använder pinnar nästan dagligen i köket. Såna som asiaterna käkar med. Det är nämligen det enda redskap som verkligen funkar att plocka upp oliver ur burken med. Funkar även bra till syltlök och annat som är svårt att spetsa på en gaffel.

AndreasS
4/26/08, 1:15 AM
#6

Har några konstigheter för mig men är en yrkeshemlighet som inte avslöjas.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Wruss
4/26/08, 7:17 PM
#7

Mitt ex körde grillkorven i brödrosten…. och jag måste erkänna att det är en sak som jag INTE saknar i mitt kök :-).

AktieTrader
4/27/08, 12:29 AM
#8

Min syrra berättade idag om en som hon kännde att han under studenttiden kokade snabbmakaroner i vattenkokaren. :)

tezzie
4/28/08, 12:54 AM
#9

#7 Jag känner en som gjorde sin blodpudding i brödrosten :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

Yvve
5/2/08, 2:51 PM
#10

knäcke brödskaveln till fotmassage… klämmda mackor och fattigariddare i våffeljärnet….kör frysta våfflor i brödrosten..

eventkock
7/20/09, 10:58 PM
#11

Finns massor med trix…kör Grissini i pastamaskinen, "hackar" ägg med frityrkorgen/-sleven, använder gamla kaffeburkar/ krukor att baka i…mm…mm…

Upp till toppen
Annons: