Annons:
Etikettsallader
Läst 1215 ggr
Betty
2008-05-14 23:04

Pastasallad?

Jag har fått i uppdrag att fixa en pastasallad till helgens knytis. Men jag har fått hjärnsläpp, vad ska man ha i? Vad passar ihop? Vilken dressing?

Alla tips jag kan få är välkomna, det enda kravet är att den inte får innehålla kött.

Tack!

Annons:
Hoppfull
2008-05-15 11:26
#1

Soltorkad tomat, fetaost, oliver, tomater, rödlök och sallad.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

fridaas
2008-05-15 12:05
#2

Olika salladssorter, pasta, tomater, majs, gurka, paprika, physalis, kiwi, purjolök.

Ha en enkel vinägrett?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sweetelle
2008-05-15 14:21
#3

#0 Om det är okej med fisk så är det gott med hackad ägg, majonnäs, tonfisk, då kan man ha bröd till.

#1 Det viktiga är att du har en dressing till exempelvis grekiska varianten, då är olivolja+balsamvinäger med grekisk salladskrydda perfekt även italiensk salladskrydda passar bra

Martin
2008-05-16 00:46
#4

Romansallad, ruccolasallad och vanlig isbergssallad i ungefär lika delar (brukar ha lite mindre ruccola då den annars riskerar att bli dominerande).

Stek upp kycklingfilé och skiva denna i cirka halvcentimetertjocka bitar och lägg ner i salladen ihop med knaperstekt bacon, lite gurka, cocktailtomat, oliver, cornicons (inlagd gurka) och om man gillar det så kan även syltlök vara ett bra tillval.

Jag tycker inte denna salladen behöver någon dressing.

Men serveras gärna med hemgjorda snacks med guacamole. Snacksen görs av tunnbröd som oljas in (till exempel olivolja) och sedan grovmaler man havssalt som man försiktigt strör över (sparsamt!). Tunnbröden skivas i ca 2 centimeter breda "stänger" och sedan in i ugnen på 180-200 grader 6-10 minuter (har själv gasugn så lite svårt med grader och tid men man får prova sig fram).

Gott, gottigott gott!

mvh Martin

Liss
2008-05-16 01:39
#5

Det finns en bra tråd om sallad sen innan. Om du söker efter de så finns många tips där Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: