Annons:
Etikettmatprat
Läst 1356 ggr
AnneN
2008-04-23 20:13

Grönsaksintag enligt tallriksmodellen?

Jag ska käka enligt tallriksmodellen och då ska hälften av det jag äter bestå av grönsaker!

Nu börjar jag bli lite trött på att käka ett salladsblad, lite gurka, tomat, morot.

Skulle behöva tips på variationer i grönsaksintaget Glad

Dock bör det vara utan majs, ärtor, bönor, nötter, päron.

Tacksam för tips Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Wassago
2008-04-23 20:33
#1

Wokade grönsaker är gott och går att krydda i alla de varianter! Strimla vitkål, kålrot, lök, paprika med mera tunt och krydda efter behag! Gott, enkelt och billigt! Bra kombination!

AnneN
2008-04-23 20:35
#2

Tack för tipset #1 Glad Det lät faktiskt riktigt gott Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wassago
2008-04-23 21:13
#3

Nu kommer ju även vårprimörerna! Kokt färsk lök, Färsk sparris! Underbart gott! Nässelsoppa med ägghalvor, Stekta kålrötter är också kanon, förväll dom till dom är som kokt potatis i konsistensen ungefär. Låt dom svalna vänd dom i lite ströbröd och stek i lite smör, så fiberikt så du förbränner mer kalorier än du får i dig! Brockoligratäng är enkelt och ljuvligt gott! Kokt brysselkål med en liten dutt smör och lite salt är också nyttigt trots saltet och smöret. Skiva en tomat, finhacka lite lök och häll på en liten vinägrett, kanon! Finns mängder med goda rätter å tillbehör om man vill ha grönsaker! Glad

Wassago
2008-04-23 21:15
#4

Just det att man kan ta lite avv det man har i kylen å bara blanda ihop å slänga i woken gör det så enkelt å det e verkligen smarrigt!!

Så lite så!

Honestyisdead
2008-04-23 21:32
#5

Lök, zuccini, paprika och vitlök ska stekas ihop med lite soja Glad Det brukar jag göra. Delar allt i mindre bitar och finhackar vitlöken. Vill man ha starkt kan man finhacka chili också Glad

AndreasS
2008-04-26 01:17
#6

Kan bara instämma i det som Wassago tar upp.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
siberlina
2008-04-26 13:24
#7

ursäkta om jag  frågar  men  varför  måste du äta  tallriksmodellen

AnneN
2008-04-26 13:29
#8

#7 måste och måste, jag går hos en dietist på grund av cirka 45 kilo övervikt så av rena hälsoskäl behöver jag gå ner i vikt och de rekommenderar tallriksmodellen och cirka 1500kalorier per dag

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AndreasS
2008-04-26 20:05
#9

#7 Äta efter tallriksmodellen bör vi alla göra om vi ska leva ett sunt och hälsosamt liv.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Upp till toppen
Annons: