Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 986 ggr
Liss
4/27/08, 8:31 PM

Valborgshjälp

Hejsan, det visade sig att mor min inte hade några planer heller. Och inga vänner kommer hem och andra vänner bor så jäkla långt bort. Obestämd Så blir Mammsen och jag helt enkelt. Och Ecko och Lufsen såklart Glad

Men jag skulle jätte gärna vilja ha hjälp av er matälskare här inne Glad Vi tänkte slå på stort med förrätt och varmrätt och efterrätt.

Är det någon vänlig själ som har tid över till att skriva ner något bra för oss? De enda jag kom på till förrätt var skagen toast och jag vet inte ens hur man gör det Obestämdhaha!

Men inte SUPER avancerat nu alltså, visserligen är mamma utbildad kock men de var många herrans år sen Obestämd Och de lär bli jag som får laga det ändå. hihi.

Så tacksam för lite hjälp här, kom med fler ideer Glad

Mvh Fantasilösa Lisette

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Wassago
4/28/08, 1:43 AM
#1

Rostat bröd med cremé fraiche och löjrom till förrätt, en fiskgratäng till huvudrätt och avsluta med vaniljglass och varm chokladsås. Lindemans vita vin till båda rätterna och en kaffe med likör till efterätten. Enkelt gott och ganska billigt!

Väl mött/I.

Liss
4/28/08, 6:37 PM
#2

Nu har jag i alla fall bestämt mig för Toast Skagen till förrätt som jag sa, hitta recept på det.

Till varmrätt hitta jag Vitlök och champinjonfylld fläskfile. Till det kör vi ugnsrostade potatishalvor och sherrysås och sparris.

Men efterätt hittar jag inge bra, vill ha nått enkelt efter allt de där, vad tror ni?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
4/28/08, 6:56 PM
#3

Ah, kom på, Gino är ju enkelt bara en del frukt in i ungen med choklad över. Det blir det Glad hehe. Jag vill gärna ha synpunkter Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
4/28/08, 6:58 PM
#4

Verkar jättegott Lisette Glad

Liss
4/29/08, 10:57 PM
#5

Ja visst gör det Glad

Är de ingen annan som har något att säga? Obestämd Gott? äckligt? bra? dåligt? tips?

Sen skulle jag vilja ha lite hjälp med såsen till varmrätten ändå. Sherry känns lite onödigt att köpa en hel flaska, när vi aldrig annars använder det. Så vi tänkte ha i lite vitt vin istället. Hur gör man en god sås på vitt vin till fläskfile? Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
5/2/08, 1:10 AM
#6

De vart HUR gott som helst! Skrattande

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Honestyisdead
5/2/08, 4:03 PM
#7

#6 Hur gjorde du såsen då? Glad

Pernilla
5/2/08, 11:41 PM
#8

Ja hur gick det?

Liss
5/3/08, 12:10 AM
#9

Neh jag körde matlagningsgrädde, koncentrerad kycklingbuljong, mjöl, vatten och vitt vin. Så hade vi på salt och peppar efter begär efteråt Glad Vart super gott! Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: