Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1201 ggr
[michaelalundgren]
2008-05-15 15:47

Tips på kokböcker

Jag är ute efter nya kokböcker, vad det ska vara för några vet jag inte. Den jag har just nu är Stora Kokboken.

Kom jätte gärna med förslag på olika kokböcker, och vart jag kan hitta dom. :)

/Michaela

Annons:
Hoppfull
2008-05-15 15:57
#1

Jag älskar Anna Bergenströms kokböcker, de finns att få tag på överallt. I handeln och på nätet!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Liljekatten
2008-05-15 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Jag har bara en bok av henne och den heter "Annas pajer" och den rekomenderar jag varmt. Den finns både på Adlibris och Bokus och kostar 81:-. I den finns recept både på matpajer och efterrättspajer mm. Där finns tex Fruktflan som är bland det godaste jag ätit. Mums….

Martin
2008-05-16 00:07
#3

En bok om festmåltider, av Nigella Lawson; Fest.
Jag har ännu inte gjort någon av rätterna helt, men har använt några av tillvalen (olika sallader / grönsaksrätter) till andra middagar. En bok som jag faktiskt gillar att bara sitta och bläddra lite i, få inspiration av. En kokbok behöver ju faktiskt inte vara att man gör de recepten som finns i den, utan att man hittar något man gillar som man kan ta delar av, eller som man kan modifiera kan ju ge lika mycket.

mvh Martin

Martin
2008-05-16 00:09
#4

Och sedan kan du ju titta in på "Kokboks-bokrea-tråden" från i år. Där var många bra tips, bland annat fick jag ovanstående därifrån.

mvh Martin

Emma-Andersson
2009-02-26 14:16
#5

 kokböcker jag gillar är "Rutiga Kokboken" och "Din Kokbok".

Innehåller mkt olika recept allt från fisk till bakning

Åsa S
2009-02-26 18:03
#6

Vår kokbok är den boken jag tycker funkar ifall man bara ska ha en bok den innehåller det mesta.

Andra böcker jag använt en hel del är:

Soppor, bröd och röror.

+Pauluns böcker som ex. Den perfekta maten, Den perfekta nybörjarmaten, Den perfekta matlådan. Många av rätterna i dessa böcker är mycket lättlagade, snabblagade, inte så mycket konstiga ingredienser + det finns en hel del pastarecept i dem och jag gillar pasta.

Annons:
Emma-Andersson
2009-02-26 18:33
#7

#6 självklart menar jag vår kokbok skrev fel kunde inte riktigt komma på vad boken hette.

Upp till toppen
Annons: