Annons:
Etikettmatprat
Läst 8143 ggr
AktieTrader
6/9/08, 3:13 PM

Mirakelfrukt / mirakelbär

Jag läste idag om ett afrikanskt mirakelbär som får allt surt att smaka sött. Effekten sitter i i upp till två timmar.

Är det någon här som testat det?

Annons:
Anne
6/9/08, 4:22 PM
#1

Nej, men det låter ju väldigt häftigt Glad

AktieTrader
6/9/08, 4:39 PM
#2

Visst låter det hur skoj som helst. Såg du hur dom drack vinäger och tyckte det var jättegott? Glad.
Med ett sådant bär kanske jag skulle kunna äta ruccolasallad Glad

Anne
6/9/08, 6:06 PM
#3

men ruccola är väl snarare beskt än surt?Glad

AktieTrader
6/9/08, 11:07 PM
#4

Beska smaker förändras med. Öl kan smaka som milkshake Glad

MaMaMade
6/9/08, 11:23 PM
#5

Är väl synd på ölen! Flört

ekornet
6/12/08, 3:10 AM
#6

Intressant artikel om mirakelbäret som får allt surt till o smaka sött. Det som också var interessant var att detta kunde hjälpa cancerpatienter, för o ta bort den metalliska smaken på all mat efter kemoterapi.

Ett naturmedel som kan bland annat förebygga cancer är det omtalade  vitamin B17. Detta kan man läsa mer om bland annat på websidan www.ungdomskällan.se

Om det är någon som har prövat mirakelbäret så skriv om era erfarenheter på denna sidan, det är säkert många som kan tänka sig att pröva.

Ekornet Glad

Annons:
AdamLJ
9/6/08, 5:36 PM
#7

Hello, Miracle Fruit (Mirakelfrukt / Mirakelbär) is finally available in Europe.

http://www.miraclefruitworld.com ships from EU!

Tack! :)

Anne
9/6/08, 5:38 PM
#8

Jag har faktiskt köpt hem ett paket med tio små doser nu. :) Ska ha provsmakning någon dag snart!

AktieTrader
11/23/08, 6:00 PM
#9

Anne, hur blev effekten?

Anne
11/23/08, 10:34 PM
#10

Har fortfarande inte haft tillfälle att prova, tyvärr!

AktieTrader
11/28/08, 5:11 PM
#11

Jag beställde ett paket i början av veckan och fick det nu med posten. Ikväll ska vi testa med citron, kiwi, tomat, äpple och vinäger. Det ska bli skoj.

Bjornen
11/29/08, 8:15 AM
#12

Synsepalum dulcificum tillhör växtfamiljer som förr har använts som medicinalväxter och nyttoväxter i Sverige, men numera ratas.

Ett bra sötningsmedel som finns vildväxande i vårt land är rötterna av stensöta. Jag tycker smaken är för söt för mig.

AktieTrader
12/2/08, 11:32 PM
#13

Själva tabletten smakade lite som nypon så den var inte äcklig på något vis.

Jag började med en stor citronklyfta. Den var intensivt söt samtidigt som man kände en sur smak med. Men det söta var absolut dominernade, kanske som citron i sockerlag.

Kiwin var riktigt gott söt och god. Clementin var sötare än vanligt. Äpplet var sött men inte så gott. Tomaten blev riktigt söt men det gjorde den riktigt äcklig. Paprika var inte så gott heller. Vinäger bar både surt och sött samtidigt.

Vitt torrt vin var som att dricka outspädd saft.

Det hela var riktigt roligt. Ungarna tyckte det jätteskoj

Annons:
christ
12/3/08, 1:58 AM
#14

Kanske borde starta ny tråd men finns det nåt bär som tar bort sötsmak på allt jag äter….Jag har själv gått igenom cellbehandling för många år sen och fått den effekten att ALLT smakar sött vilket ja hatar..

rakuLotta
12/3/08, 7:03 PM
#15

#15. Hur länge satt effekten i?( oj, det såg jag ju nu när jag scrollade upp i inledningsinlägget…)

Vad är tanken med det egentligen. Använder man dem i nåt syfte? Bara kul grej?

Låter skumt… Men kul att höra att du testat. Åt barnen det med?

Upp till toppen
Annons: