Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 3596 ggr
[Crazyonthis]
2008-07-02 18:29

Smulpaj med körsbär

Hej!

Har fått körsbär och tänkte göra smulpaj , men hittar inget bra recept på hur man gör smulpaj med körsbär? Någon som har ett?

Kramizar!

Annons:
rakuLotta
2008-07-03 10:48
#1

Har inte testat med just körsbär men det funkar säkert. Testa vetja! I med bären (urkärnade förståss) över med lite potatismjöl, eventuellt socker om det önskas. Gör smul paj på smör,  mjöl och socker, smula över och sist mitt lilla trick för att få smulpajen knäckig: ringla över sirap. Det gör jättemycket. Ingen smalvariant, men jag äter det hellre mera sällan  i så fall. Glad Lycka till! / Lotta

Anne
2008-07-08 16:46
#2

Det låter ju urgott, körsbärspaj är verkligen supergott!

[Crazyonthis]
2008-07-16 22:32
#3

Vi har nu testat göra körsbärspaj, det gick så där, den blev rätt hård, vilket vi tror har att göra med potatismjölet, så nästa gång ska vi testa göra utan det och se vad som händer, men det blev gott, men lite hårt.

didis
2008-07-19 19:48
#4

Jag har alltid havregryn i smulpajen och ibland mandelspån.

Barnen tycker det blir godast med bara vetemjöl dock.

Ixatrixa
2008-07-24 15:52
#5

Jag tycker det blir himla gott om man fyller pajen med en tartelettedeg /mördeg (en liten lätt gräddning) fyller med bär och jag skippar potatismjöl faktiskt, då det det lätt blir fel och ganska äckligt).

Sedan brukar jag blanda en smuldeg och smula över.

I denna kan man ju variera i det oändliga med inslag av olika nötter, havregryn och kanel med mera

Upp till toppen
Annons: