Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 2003 ggr
signemo
5/25/08, 9:48 PM

Födelsedag hemma

Hej.

Jag fyller 50 till sommaren. Här ute på landet brukar det komma lite släkt vänner och grannar. Men jag vet inte om det kommer 30 eller 50 personer. Många är ju bortresta. Tänker inte ha ett bygdegårdskalas, utan mer att folk får komma om de har lust. Och jag tänker inte fråga innan.

Nu skulle jag vara tacksam för tips på mat eller buffé som man kan frysa ner en del av sen om det inte går åt. Tänkte inte ha smörgåstårta.

Var rädda om varandra

Annons:
kryddburken
5/25/08, 11:23 PM
#1

Jag hade nog satsat på sån mat som går att förbereda, värma på/frysa in. Eftersom du inte vet exakt hur många som kommer så är pajer av olika slag det ulitimata, de kan du förbereda dagen innan, värma på vid servering, får du något över så frys in i portioner! Lökpaj, ost/skinkpaj, broccolipaj, tacopaj etcetera.

Tillbehör; en stor grekiskt sallad, portionsbröd, en god dressing och fruktfat håller i alla fall några dagar om det skulle bli för mycket kvar!

signemo
6/7/08, 6:04 PM
#2

Hej, bra tips kryddburken.

Har Ni fler, ibland fantiserar jag om något italienskt.

Ja bara tipsa på Skrattande

Var rädda om varandra

MaMaMade
6/7/08, 7:47 PM
#3

Ta det enklaste och göttaste från de här förslagen:

Italiensk Buffe

Tasteline

österkök

Arla

Jag hittade så mycket gott att jag fick lov att spara ner ännu några länkar. Så mycket mat, så lite tid! Skrattande Sedan får man kanske lov att gratta så här lite i förskott, sommartider missar man så lätt med semestrar och så. Hoppas att din dag blir fin och ett minne för livet! Kyss

Upp till toppen
Annons: