Annons:
Etikettmatprat
Läst 1574 ggr
Anne
6/7/08, 11:09 PM

Snabblagat i värmen?

Det är svårt att hitta på snabba och enkla middagar nu när det är varmt tycker jag. Vad är era bästa tips?

Annons:
Honestyisdead
6/8/08, 12:02 AM
#1

Grekisk sallad äter jag mycket under sommarhalvåret.

Sen är jag ofta slö och handlar färdigmat.

tezzie
6/8/08, 12:08 AM
#2

Här blir det tyvärr mycket smoothie när jag är ensam hemma och det är varmt ute.

Annars är sallad gott, eller en grillad kyckling med lite grönsaker Glad

*** Kärleken övervinner allt ***

AnneN
6/8/08, 12:09 AM
#3

Bruta - bryter ner tunnbröd i en tallrik med mjölk och sylt och till det har jag stekt korv och/eller stekt fläsk/bacon

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Martin
6/8/08, 1:05 AM
#4

Försöker göra enkla och lätta saker, sallader med till exempel kyckling eller bacon i. Ibland skinka - men tycker det är svårt att hitta bra och god skinka.

Baguetter/matiga mackor blir det också, med företrädesvis grönsaker och eventuellt någon fyllning jag försöker hålla ganska mager. Och någon form av kött i dem också, kyckling, rostbiff med mera.

mvh Martin

bubbelbubbel
6/8/08, 2:34 AM
#5

Vi har ju grillat senaste veckorna, min sambo har inte riktigt förstått att man inte måste grilla varje dag bara för att man har en grill Glad men det har varit grillat i alla dess former, kött, revben, kyckling, lax, ja allt som går.
Oftast bara sallad till, eller ungsrostade morötter alternativt potatisklyftor. men mest sallad.

Snabbt, lätt och gott ! Glad

tezzie
6/8/08, 1:37 PM
#6

När du grillar revben, förkokar du dom då?

*** Kärleken övervinner allt ***

Annons:
bubbelbubbel
6/8/08, 4:50 PM
#7

nepp, vi la dom i marinad i 4 timmar, och sen direkt på grillen.

Honestyisdead
6/8/08, 5:09 PM
#8

Är det tjocka revben då eller kamben?

Tjocka revben brukar jag koka först.

Maria
6/8/08, 7:11 PM
#9

Sallader är alltid gott. Pastasallader med varierat innehåll till exempel hemlagade potatissallad. Även en het hemmalagad tomatsoppa kan vara gott i värmen med vitlöksbröd till.

Jag är ingen älskare av grillat alltför ofta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bubbelbubbel
6/8/08, 7:13 PM
#10

det var nog kamben, så det tog ju inte så lång tid att grilla.

Liss
6/9/08, 7:00 PM
#11

Brukar bli så lätt som möjligt. Sill och potatis är lätt för min del, så de blir det mycket utav. Och grilla eller färdiggrillat på ICA med lite potatissallad.

Sen blir de väl dessvärre en del färdigt- så som pannkakor, raggmunk som man bara värmer. Eller lasagne som man bara värmer.

Jag har ingen energi för att göra mat annars och när de är varmt är de ännu sämre. Glad

Smootihe är de till frukost i alla fall.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hamka
6/11/08, 11:52 PM
#12

En tortilla med valfritt innehåll plus grönsaker.

Mina top tre wraps:

1. Renskav och grönsaker + chilipeppar 2. Kycklingfilé bitar eller grillad kyckling (strimlad) med ugnsrostade grönsaker och curry krydda. 3. Räkor + avokado och grönsaker.

AktieTrader
6/12/08, 10:50 AM
#13

Jag har tre favoriter på sommaren.
1 Sill och nypotatis med öl och en nubbe
2 Sill och nypotatis med öl
3 Sill och nypotatis med mjölk

Glad

Annons:
Hoppfull
6/12/08, 12:03 PM
#14

Haha jag tycker att det finns massor av favoriter på sommaren! Men grillat är alltid gott, med en fräsch sallad och tzatziki!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sovgott
6/12/08, 5:02 PM
#15

Rökt sik.

fido
6/12/08, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Eftersom jag fiskar mycket med nät blir det mycket rökt sik. Har egen rök. Nyrökt sik på ljusungsbröd , toppen. Det blir också en hel del annan fisk

april4
6/14/08, 9:57 AM
#17

Kokt skinka med kokt potatis och legymsallad, suveränt gott. Sen är Lax en favorit i alla former.

chinerunner
6/14/08, 11:56 AM
#18

#16 Dina fina "sikar" påminner väldigt mycke om öring.

Men i vissa vatten är det nog bäst att säga att man fick sik Glad

fido
6/14/08, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här kommer en bild på några sikar. Öringarna fick jag under en semestervecka i Jäckvik förra året

Upp till toppen
Annons: