Annons:
Etikettmatprat
Läst 1577 ggr
AktieTrader
6/10/08, 3:20 PM

Strandmat

Förra året blev det ju inte många stranddagar så man hann tröttna på pastasallad. Jag hoppas det blir fler i år.

Vad brukar ni ha med er för mat till stranden? Då tänker jag mest på sådant som går att fixa ihop snabbt och är enkelt att äta på stranden.

Oftast blir det pastasallad med köttbullar i eller några goda mackor.

Annons:
MaMaMade
6/10/08, 4:40 PM
#1

För mig får det bli någon god ost, kalkon-, skink-eller lövbiffsrullar med färskost, någon god sallad mina favvo: ruccola med fetaost och några jordgubbar alternativt vattenmelon, te o vatten till.

Hoppfull
6/10/08, 5:53 PM
#2

Harkel harkel vi brukar bara fika på stranden och sen åka hem och käka jag är ingen heldagsstrandenperson Glad men jag badar gärna och ofta på sommaren.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MaMaMade
6/10/08, 6:14 PM
#3

Har några mil att åka dessutom suger ju sjön som du vet. Glad 

Åker vi till den värmda bassänger blir det 3 mil enkel väg. Vill få en hyfsad plats så man kan hålla koll på ungarna bör man vara där när de öppnar kl 10. DÅ måste vi åka senast 9.30 och då är det lunch som gäller. De andra käkar kanske en burgare där men jag är inte så förtjust i det.

Och jag gillar att äta. Skrattande

Hoppfull
6/10/08, 8:21 PM
#4

Hahaha, vi har i och för sig bara en mil men vi ser till att käka lunch innan och så har vi fika med oss, så åker vi hem när vi tröttnar. Vi köpte oss en trädgårdspool förra sommaren som 8-åringen kan härja fritt i. Vi bor ju vid den äckliga Östersjön som luktar pecka och är som en enda tjock soppa att bada i! Urk!! Vi åker ibland till en insjö (av ån) men det är en bit att åka och varken sambon eller jag är strandfolk (=tjock och obekväm på stranden, kan inte sitta på marken på grund av värk och solstol är tjorvigt och brasse får jag också ont av efter en stund).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Elaichi
6/11/08, 2:45 PM
#5

Chips! Mums, salt o knaprigt, det bästa för stranden! Men det kanske inte räknas som mat?? Tusan också. Jag brukar aldrig äta på stranden, allt blir bara varmt och sunkigt känns det som kallt kött skulle det vara isåfall, med hela tomater och lite örtsalt i en påse. Eller åka dit på kvällen och grilla.

Men om man måste ha med nått vore nog bästa tipset pizzabullar, enkelt att ha i frysen o plocka upp, funkar som mat, är gott, och håller sig några timmar.   

Eller ta med en vattenmelon och kniv. Men då får man sitta nära toaletterna.

tezzie
6/11/08, 5:23 PM
#6

Goda sallader, grillade kycklingklubbor, matiga baguetter gillar jag att ta med mig Glad

*** Kärleken övervinner allt ***

Annons:
Frida
6/13/08, 6:56 PM
#7

Tunnbrödsrullar med färskost (istället för smör) och parmaskinka. Hur gott som helst och tar knappt någon tid alls att göra. Tunnbrödet finns ju även i en lite mer fiberrik variant samtidigt som det går att variera i oändlighet: lax, gubbröra, olika ostar, skinka, leverpastej, fint hackade grönsaker i creme fraiche.
Vatten- eller honungsmelon är nästan ett självklart val tillsammans med annan frukt som man stoppa i sig lite då och då.

Som alternativ till pastasallad: gör en god sallad med ris eller quinoa istället (jag föredrar det senare alternativet).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: