Annons:
Etiketternötviltgris
Läst 2042 ggr
Martin
6/23/08, 8:49 PM

Favoritkött att grilla?

Vad föredrar ni att slänga på grillen nu när det är grilltider?

Kött? Fisk? Fågel?

Vilket sorts kött? Revben, flintastek, entrecote, ryggbiff, fläskfilé…. ja - nyfiken är jag. Berätta om ert favortval.

Detsamma gäller såklart fisk och fågel, vad tycker ni bäst om att grilla?

mvh Martin

Annons:
Martin
6/23/08, 8:50 PM
#1

Själv brukar det bli antingen ryggbiff om jag hittar fina sådana bitar, eller så någon form av entrecote. Vill undvika allt för magert kött eftersom att det tenderar till att bli lite torrt.

Fisk är det sällan jag grillar, men lax blir det oftast. Är nyfiken på tonfisk - har ätit grillad tonfisk på restaurang och det var väldigt gott - dock inte gjort det själv.

Och vad gäller fågel så har jag bara testat att grilla kyckling, men det brukar man ju aldrig bli besviken på.

mvh Martin

Sovgott
6/23/08, 9:28 PM
#2

Fisk har jag aldrig testat att grilla. Vet inte varför, för jag gillar fisk. Har väl bara inte blivit av.

Jag tycker det är gott att grilla fläskkotletter. Det är smidigt. Bara att marinera och sen lägga på grillen. Entrecote kan också vara gott.

Grillspett blir det mer pyssel med, men annars är det gott med kyckling eller fläskfilé på spett. Eller grönsaksspett med lök, paprika, bacon-inlindad ananas, körsbärstomater.

Favorittillbehör: tzatziki (hur det nu stavas?) och criss cross potatis, sallad och en bit bröd. Gärna en öl eller ett glas vin också! :)

fridaas
6/23/08, 9:58 PM
#3

Fläskfilé inlindat med bacon, och inuti grönmögelost är favoriten och sen en mögelostsås och potatisgratäng till!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Honestyisdead
6/23/08, 10:11 PM
#4

Kyckling eller Karre

Thea-Cazzy
6/23/08, 10:17 PM
#5

Kycklingfilé! Men flintastek är inte heller fel ;)

Sovgott
6/23/08, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer en bild på en "typisk" grillning! :)

Annons:
Martin
6/23/08, 10:31 PM
#7

#6 Såg gott ut!

mvh Martin

chinerunner
6/23/08, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ren Glad

Honestyisdead
6/23/08, 11:26 PM
#9

Härliga bilder :)

mjioo
6/24/08, 1:34 AM
#10

hum eftersom jag bara äter kyckling och fisk i köttväg så är det det som grillas.

lax är en favorit gärna med sweetchili sås.

kycklingbröst är också gott grillat och torsk i foliepaket med potatis och grejer med romsås breve. 

ska testa att göra foliepaket med räkor eller skaldjursspett tror det kan bli gott. 

som tillbehör blir det alltid majskolvar, champinjoner och zucchini.

tezzie
6/24/08, 6:34 PM
#11

Grillar helst mörkt kött, typ ryggbiff el oxfilé.

Grillade ju fisk för någon helg sedan och det var sjukt gott!

*** Kärleken övervinner allt ***

mjioo
6/24/08, 9:19 PM
#12

oj jag glömde ju makrill!! helt underbart att vara ute på nån ö och dra upp makrillar sen rensa de och salta och sen lägga direkt på en engångsgrill!

bubbelbubbel
6/25/08, 7:10 PM
#13

jag gillar att grilla kycklingfilé, eller fläskfilé..
eller varför inte en bit lax ? :)

Annons:
Martin
6/26/08, 3:44 PM
#14

Det blir karre som grillas idag, det såg ut som fina bitar och rekommenderades av köttaffären som det bästa grillköttet de hade idag.

Skall vi bara se om man kan röra ihop en god marinad också, sedan blir det grönsaksspett och potatissallad till.

mvh Martin

AusaBausa
7/1/08, 11:12 AM
#15

Grillar helst kyckling eller fläskfile´ har provat grilla lax o det var gott trots att jag inte är ngn tfiskälskare…

Upp till toppen
Annons: