Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 3058 ggr
Honestyisdead
9/12/08, 10:15 PM

Rött vin till kött och vitt vin till fisk?

Stämmer det påståendet? Eller kan vitt passa till kött och tvärt om?

Annons:
dolfen
9/13/08, 5:33 PM
#1

Man ska visst kunna ha rött till torsk.

Har dock ej provat det.

tezzie
9/13/08, 6:48 PM
#2

Jag brukar oftast ha vitt till fisk och rött till mörkt kött. Till ljust kött kan jag ha både och…

Jag har hört att man kan ha rött till makrill!

*** Kärleken övervinner allt ***

[Asta]
9/14/08, 12:25 AM
#3

Rioja till rökta räkor är fantastiskt gott. Och till kyckling kan det också vara mycket gott med vitt vin. Allting beror på vilka kryddor etc man använder.

Liss
9/14/08, 1:30 AM
#4

När vi var inne på systemet och fråga om ett rött vin till skaldjur så sa hon att de absolut inte passa. (var två personer som enbart dricker rött, till en fest) Så vi fick gå därifrån med enbart vitt^^

Så de kanske stämmer till viss del? Jag själv är inge bra på viner.. Dricker bara vitt för den delen med och de tycker jag passar till allt!:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

dolfen
9/14/08, 7:01 PM
#5

Har för mig att någon sa: "Kraftigt vin till kraftig smak och tvärt om."

Har aldrig smakat rökta räkor, men smaken blir ju kraftigare då man röker något. Så det skulle ju passa in där då, Asta.

[Asta]
9/15/08, 9:40 AM
#6

Exakt dolfen - det är just det som händer. Mycket smak.

Annons:
Martin
9/15/08, 1:54 PM
#7

En italiensk restaurang i Malmö har ett ganska kraftigt mörkt rödvin (som jag tyvärr tappat namnet på) som passar alldeles utmärkt till deras rökta lax med pasta. En väldigt smakrik maträtt och där passar rödvinet alldels utmärkt.

mvh Martin

isnornin
9/16/08, 10:49 AM
#8

Man kan ta det man tycker om;)

MVH Isnornin

chinerunner
9/16/08, 1:21 PM
#9

Mjölk Glad

dolfen
9/16/08, 6:28 PM
#10

#8 Jo! Annars kan man tappa sin "Matlust". Gråter

Ibland tycker man om det man inte tycker om. Flört

Förut var jag nyfiken på dijonsenap för jag såg det användas ofta i matlagning. När smaktillfälle gavs, tyckte jag den smakade Tungan ute.

Då kunde jag alldrig tro, att jag senare skulle få en "smakidé", där jag ville ha med dijonsenap.

Cool

Upp till toppen
Annons: