Annons:
Etiketternötviltgris
Läst 2258 ggr
Honestyisdead
8/12/08, 3:55 PM

Komage

Haha, igår hittade jag komage i buljong på Willys.

Med tanke på hur lång tid det tog för mig att smaka på maneten, undrar jag hur lång tid detta kommer ta Flört Det här är snäppet värre för mig Glad

Någon som ätit detta?

Annons:
Anne
8/12/08, 4:37 PM
#1

Köpte du den då? Glad

Honestyisdead
8/12/08, 7:01 PM
#2

Ja, den står i skafferiet Tungan ute Tyvärr står det inte på svenska hur man ska tillaga det. Står på polska eller något sånt tror jag. Jag gissar på att man ska koka hela alltet.

Jalking
8/12/08, 7:42 PM
#3

Google är den nyfiknes vän

Komage med gröna ärtor

Honestyisdead
8/12/08, 7:45 PM
#4

Fast denna komagen är redan strimlad och ligger i grönsaker och buljong. Så jag tror bara man ska koka upp den. Jag hoppas det är så man gör så jag inte blir sjuk Flört

Jalking
8/12/08, 8:04 PM
#5

Känner du inga invandrare du kan fråga då? Så brukar jag göra, och det tas alltid emot positivt att man är intresserad av deras mat.

Jag var på en middag en gång för länge sen där det bland annat serverades komage (fast jag smakade inte) och då var det en bosnisk muslim som bjöd. Där har du en natonalitet som käkar det, finns säkert många fler.
Det är kul med människor som är nyfikna på att testa andra kulturers mat. Själv har jag blivit allt mer sån. Skulle jag idag hamna på en middag där det serveras komage skulle jag testa.
Däremot tror jag inte att jag skulle våga mig på att försöka tillreda det själv.

Honestyisdead
8/12/08, 8:11 PM
#6

#5 Tyvärr känner jag ingen som kan tänkas äta sånt. Inte vad jag kommer på nu iaf. Men tack för tipsen :)

Annons:
chinerunner
8/12/08, 11:30 PM
#7

Bilder borttagna på grund av upphovsrätt

/Desk

Upp till toppen
Annons: