Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 2095 ggr
Mmia
2008-09-23 23:20

Vänskapskaka sökes

Finns det någon som har recept på en "vänskapskaka" typ sockerkaka som man "matar" i 10 dagar innan man gräddar den till en sorts sockerkaka.

Fick för många år sen en smet som kallades "vänskapskaka" men hur gör man själva grundsmeten alltså början.

Någon som vet Glad

Annons:
AnneN
2008-09-23 23:36
#1

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mmia
2008-09-23 23:43
#2

#1 Tack, precis den hette Hermans Vänskapskaka"

Jag har själva receptet men ingen startsmet liksom.Skrattande

AnneN
2008-09-23 23:46
#3

Starta en ny Herman

Saknar du Herman och vill börja på nytt med en egen?

Vi har fått in följande recept:

Det är samma deg som dag 4 i receptet på ovan, den börjar man med, gör den så har du en stardeg. Dag 1-4 ska den bara röras. Dag 5 gör en ny omgång av dag 4 degen och rör i. Dag 6-9 rör en gång om dagen. Dag 10 gör likadant som dag 5. Ge bort 3 delar behåll en själv och gör som det står i receptet på hemsidan.

Källa: http://www.hmnkonsult.se/herman/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mmia
2008-09-23 23:55
#4

Ska genast prova om det går att göra en ny startsmet.

Någon som provat ?

AndreasS
2008-09-24 18:45
#5

Herman är kalas god. Men otroligt jobbigt att hålla på med.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mitralis
2010-03-19 11:21
#6

Behöver hjälp med smaksättingar av min Herman. Har inga fler att ge bort smet till så jag tänkte göra ett gäng kakor och lägga i frysen. Skriv mängden på smakerna så jag vet hur mycket det ska vara av alltGlad



Annons:
DesK
2010-03-19 11:24
#7

Inne på Matbröd finns ett recept på Hermannkaka. Jag ska försöka plocka fram lite mängdangivelser till de olika smaksättningarna.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: