Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1960 ggr
AktieTrader
1/12/09, 5:12 PM

Mat för många?

Vi ska ha födelsedagskalas om två veckor, vanligtvis brukar det komma cirka 15 personer men denna gången kunda ALLA komma så vi blir 23.

Jag söker efter någon mat att bjuda på som inte tar allt för lång tid att göra för så många. Gärna något med kassler som man kan göra i ugnen.

Annons:
Anne
1/12/09, 6:39 PM
#1

Jag gör gärna ett par matiga sallader, och har någon typ av kött till - kassler i ugn är väl en variant om man gillar det, eller marinerad fläskfilé eller rostbiff tja, nästan vad som helst. Sist gjorde jag en sallad på granatäpple, blodapelsin, ruccola, quinoa, marinerad rödlök, riven morot, stekt halloumi och torkade tranbär. Mycket populärt. Glad

AktieTrader
1/14/09, 12:13 AM
#2

Tack för tipset.
Eftersom sallad inte är min favorit precis så får det bli något annat.

Finns det något gott recept på kassler man skivar och lägger på andra ingredienser och sätter in i ugnen så man får det lite gratinerat och något såsliknade som man kan servera ris eller pasta till?

rakuLotta
1/14/09, 7:37 AM
#3

Jag brukar lägga ananasskivor på och blanda till en sås på creme fraiche, curry, sweet chilisås, eventuellt lite mango chutney och salt, cayennepeppar och aromat efter smak. ( häller även i lite av ananasspadet) Ris och sallad till det.

Upp till toppen
Annons: