Annons:
Etikettmatprat
Läst 1385 ggr
Cajza
2009-03-08 19:57

köpemat

Idag har vi varit lata, vi har köpt färdig mat. Det blev pizza, den var jättegod och det kändes så skönt att slippa laga något // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annons:
[Asta]
2009-03-08 21:27
#1

Vi håller på och renoverar vårt kök så det blir ganska mycket köpemat här. Det som man normalt sett tycker är lite lyxigt börjar bli lite tråkigt. Nu ska det bli lyxigt att kunna laga egen mat istället.

Cajza
2009-03-08 23:19
#2

#1 Tänk så härligt att få ett nytt kök, då är det värt att få äta köpemat ett tag.

Men jag förstår hur du menar och visst kan man tröttna på både  köpematen och att laga maten.

Hoppas du får ett fint kök // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

[Asta]
2009-03-08 23:22
#3

Ja det är jättekul att få ett nytt kök! Och efteråt kommer all köpemat bli bra att skratta åt!

Jag tror att köket kommer att bli jättefint! Och praktiskt.

Cajza
2009-03-09 18:51
#4

#3 Gör ni det själva? För då brukar det ta längre tid, men istället bli något billigare. Är det ett stort kök och vilken färg på luckorna? Det blev många frågor, vi har tänkt att göra vid vårt kök också senare och är därför nyfiken på hur ni ska göra. // karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

[Asta]
2009-03-09 20:13
#5

Allting vi kan göra själva gör vi själva. Vi har bytt golv, fixat tak och väggar själva. Vi kommer att kakla själva också när det blir så dags.

Skåpen byggs av en snickare- men vi kommer att måla dem för hand. I en grågrön färg. Vi bor i ett gammalt hus så det är lite  konstigt kök i formen - därför gr vi det platsbyggt. Även diskbänken måste specialbeställas, finns inte en rak vinkel här :)

Så saker och ting tar sin lilla tid - vi måste ju dessvärre ägna en massa tid åt vårt "riktiga" jobb också. Men det ska bli bra till slut!

Cajza
2009-03-09 21:29
#6

#5 Det låter snyggt med grågrön färg, kanske något för oss med. Det är ju jobbigt när man både ska jobba och vara hantverkare hemma, men man får det som man vill. Eller hur? Hoppas du skickar ett foto hur det blir // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annons:
[Asta]
2009-03-09 22:23
#7

Jodå - sen när det är klart, vilket tar ett tag till, skall jag lägga ut lite bilder. Längtar dit!

Nästa vecka ska vi i vart fall få våran diskbänk. Därefter har vi åter rinnande vatten i köket!! OCH en inkopplad diskmaskin.

Cajza
2009-03-09 22:31
#8

#7 Det måste kännas underbart rinnande vatten i köket igen och diskmaskin. Vad vi är bortskämda Skrattande, utan diskmaskin kan jag inte klara mig // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Upp till toppen
Annons: