Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2346 ggr
Rosan
2009-04-19 01:34

Varma smörgåsar?

Har ni nåt tips på varma smörgåsar, gratinerade i ugn?

Åt en gång i Hötorgshallen en gratinerad smörgås som var jättegod med räkor och vad jag tror var majonäs. Nån som vet mer om en sån?

Tipsa gärna era favoriter med goda röror.

Annons:
Strumpa
2009-04-19 02:09
#1

Skinka, banan, ost och tomat.

Kantarellstuvning med ost.

Salami och brie.

det är mina 3 favoriter som varma mackor Glad

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Jalking
2009-04-19 14:36
#2

Någon god mjukost direkt ur tuben på franskskiva.
Komplettera gärna med något gott; Skivad tomat, champinjoner, sparris, tonfisk.
Lämpliga kryddor brukar vara curry, vitlökspulver eller oregano

gizz
2009-04-19 16:41
#3

Blanda tonfisk, creme fraiche, rödlök, citron och lite dill lägg röran på mackorna med tomat och ost ovanpå. Yammi!

dolfen
2009-04-19 16:42
#4

Smula ner oregano (torr) på osten som ligger på det knaperstekta baconet som ligger på de basilika-nersmulade tomatskivorna som ligger på brödet. Micra tills osten smält. 

Det gillar jag i alla fall. Glad

sissie
2009-04-20 12:35
#5

Vilka goda varianter. De måste provas nästa gång vi gör varma mackor.

Min favorit är dock gammaldags med skinka, tomater alternativt ananas och ett tjockt lager ost uppepå.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rosan
2009-04-20 12:41
#6

Ja, tack för alla tips och skriv på alla ni som har olika favoriter. Min mamma brukade ta oxkött på barnmatsburk, nån stuvning, med ost ovanpå och gratinera och det blev jättegott. Nu äter jag inte rött kött längre utan väljer kalkon istället för skinka till exempel, men längtar efter varma mättande smörgåsar ibland som liknar mammas Glad. Men andra tips är såklart välkomna också.

Annons:
sissie
2009-04-20 12:44
#7

Barnmatsburk? Det har jag aldrig tänkt på. Det finns ju faktiskt några riktigt goda där.

En annan variant som jag kom på som är gott. Färdig köttfärssås till exempel Findus på glasburk. En klick och ost på. Kan man gärna krydda på med lite kryddor också.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Strumpa
2009-04-20 12:46
#8

#6 och #7 jättesmarta idéer ju Glad

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

sissie
2009-04-20 13:09
#9

Barn är rätt duktiga på att kombinera ihop de mest märkliga saker ibland. Så där kan man nog hitta en del skojiga varianter på varma mackor också.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: