Menyer, matsedlar & middagstips

Studentbuffé

2009-04-03 17:47 #0 av: jagM

Min son tar studenten i sommar och jag vill ha massor av tips och recept på enkel buffé mat gärna sådant som man kan göra en eller två dagar i förväg för att slippa stressa.

Anmäl
2009-04-03 21:11 #1 av: Chestnut

Pajer i mängder!

Ost- och skinkpaj, spenatpaj, tacopaj - you name it. De går att göra färdiga dagen innan(eller tidigare), kan serveras varma eller kalla och går utmärkt att göra i långpanna.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2009-04-03 21:44 #2 av: [Asta]

den här sidan finns det massor med recept som är gjorda för att förberedas innan festen. Har själv använt mig av några och de fungerar suveränt.

Gå in på Recept.

Anmäl
2009-04-04 00:38 #3 av: jagM

Pajer hade jag tänkt göra men tycker det blir så tråkigt med bara pajer.

Hade dock tänkt göra ett par tjälknölar med samt potatissallad men är det någon som vet ett bra recept på en marinerad fläskfilé man kan servera kall.

#2 Tack för tipset, ska kolla den sidan.

Anmäl
2009-04-04 02:39 #4 av: AndersE

Här finns några tips med bilder...

Anmäl
2009-04-06 14:08 #5 av: [michaelalundgren]

Potatissallad, vanliga sallader, kallskuret, frukter och annat mums Glad

/Michaela
Medarbetare på ScrapbookingNorsk Skogkatt

Anmäl
2009-04-17 17:34 #6 av: Mitralis

Smörgåstårta. Smörgåsbakelser. Grillspett med grönsaker, lax, kyckling eller kött Glad

Anmäl
2009-04-18 00:26 #7 av: Mitralis

Tapas kanske?

Anmäl
2009-04-18 18:06 #8 av: signemo

Potatissallad, grillade kycklingben (köps), lite kallskuret (köps), Småpajer som Du gör innan och bara varmer upp, räkrulle ( urgott).

Honungsmarinerad fläskfile, gör innan och äts kall, Jag hittar bara inte receptet ( finns i en gammal  Allt om mat ). LIte olika sallader. EN bulle som du antingen bakar innan eller köper färdig. Kanske nån frukt.

Lycka till

Var rädda om varandra

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.