Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 2161 ggr
clivia
2009-04-16 13:48

vegetariskt vid Fridhemsplan

Stockholmare se hit!
Ska käka lunch imorgon med en kompis till en kompis som är vegetarian. Vi ska ses vid Fridhemsplan, så kan någon tipsa mig om något bra ställe där i krokarna som är helvegetariskt eller har mycket vegetariskt att välja på, och helst inte är så dyrt?

Funderar lite på Govindas, Hare Krishna-stället alltså, men vill gärna ha mer att välja på.

Annons:
Anne
2009-04-16 14:03
#1

Vurma är ju himla mysigt, och har mycket veg-smörgåsar och sallader. Det är väl en sisådär tio minuters promenad.

clivia
2009-04-16 18:26
#2

Mmmm, just det ja. Men imorgon får det nog bli Govindas ändå för det är lite tight med tiden. Ska tipsa henne om Vurma, eller ta med henne dit nästa gång.

Anne
2009-04-16 23:46
#3

Govindas ska ju vara riktigt bra det med, eller i alla fall sist jag hörde nåt. :) (För ett par år sen, för all del.) Så du får rapportera!

clivia
2009-04-17 18:12
#4

Ja nu kan jag rapportera att Govindas är riktigt, riktigt bra. Min vegetariska nya vän var nöjd! Man får en stor tallrik med olika goda saker för 80 kronor, påfyllning tills man blir mätt ingår liksom vanligt bröd, poppadums och jättegod lassi kryddad med kardemumma. Det är olika mat och dryck varje dag.

Gott om plats fast vi kom vid tolv, lugnt och skönt! Maten är inte så stark heller (förutom en chutney som hörde till) och det tycker jag är rätt skönt, jag är inte en starka kryddor-tjej.

Rekommenderas!

Upp till toppen
Annons: