Annons:
Etikettmatprat
Läst 1573 ggr
Tussebus
2009-04-30 00:40

God vegetarisk middag?

Någon som har ett köttfritt samt quornbits-fritt middagsalternativ till nån som har ont om tid? Obestämd

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
AnneN
2009-04-30 00:50
#1

Får det innehålla mjölk och/eller ägg?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Strumpa
2009-04-30 00:59
#2

Hemmagjord falafel går väldigt snabbt.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Tussebus
2009-04-30 01:04
#3

Ja mjölk o ägg är helt ok. Jag äter bara inte "rött" kött eller fyrfota saker Flört

#2 hur gör man det då? Fick för mig att det innehöll köttfärs?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

AnneN
2009-04-30 01:09
#4

#3 ok, enda jag kommer på så här på rak arm då jag är väldigt trött är plåttar/tunnpankaka eller ugnspankaka

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anne
2009-04-30 10:18
#5

Falafel innehåller kikärter, absolut inte köttfärs. Om du äter fisk och skaldjur finns det ju massor av saker där, eller mitt standardtips vad gäller vegetarisk risotto. Både risotto och goda pastarätter går ju att variera i oändlighet, helt utan kött.

Tussebus
2009-04-30 13:27
#6

Coolt, Anne. Falafel låter jättegott i så fall. Du verkar ju jätteavancerad när man kollar på din blogg! Flört Superfina bilder o allt…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Sehvrin
2009-04-30 16:07
#7

Jag gör spenat och morotsbiffar ibland som går väldigt snabbt och lätt att göra.

Har inget recept men ungefär så här gör jag:

Tar två ägg och lite mjölk och vispar ihop och kryddar med salt och peppar. River morot (jag brukar riva grovt) och tinar upp lite hackad spenat och rör ihop med äggsmeten. Forma till biffar och stek (jag brukar forma smeten när jag väl hällt i den i stekpannan)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tussebus
2009-04-30 17:19
#8

Vad smart! Det låter nyttigt också Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Maria
2009-04-30 20:19
#9

Jag brukar woka en massa rotfrukter plus potatis med bla rödbeta i, då färgen blir så vacker. När de har wokats halvmjukt tillsätter jag lite vatten med grönsaksbuljong och låter allt puttra under lock tills det blir lagom mjukt. 

Det är jättegott med kapris som man strör över och massa hackad bladpersilja.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tussebus
2009-04-30 20:29
#10

Åh vilka bra och goda tips som ramlar in! Keep 'em coming Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: