Annons:
Etikettmatprat
Läst 1127 ggr
Aelsklinn
2009-05-01 23:16

Frukosttips!

I den här tråden skulle jag vilja att alla delar med sig av sina bästa, gärna lite ovanliga frukosttips!

Här kommer en av mina favoriter, en gammal klassiker som kommer från mina morföräldrar. Snabbt och enkelt. Perfekt om du är less på/inte har någon müsli:

Häll upp filmjölk i en skål, pudra över torkad ingefära och eventuellt lite socker. Bryt sedan i en eller två skivor vanligt knäckebröd. Det finns knäckebröd som är möstrat i små rutor, extra kul och fint till den här filen.

Testa även filmjölk med bara lite torkad ingefära (och socker om man vill), om man inte klarar att äta så mycket på morgonen. Väldigt fräscht och man får härlig energi av ingefäran.

Nu vill jag läsa och bli inpirerad av era bästa tips! :)

Annons:
Sehvrin
2009-05-02 19:13
#1

Min nya favoritfrukost (och där med mitt bästa tips) är en blandad gröt. För en portion har jag i:

0,5 dl havregryn
0,25 dl rågflingor
0,25 dl quinoaflingor
Lite hela linfrön och lite salt

Som tillbehör har jag mjölk, äppelmos och hackade hasselnötter.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sagakeramik
2009-05-13 00:51
#2

Var hittar man de där quinoaflingorna? Har bara sett "vanlig" quinoa.

Sehvrin
2009-05-13 12:20
#3

#2 Vet att risenta har, men har bara sett dem i en affär än så länge. Annars kan det nog finnas i hälsokostbutiker (där hittade jag det senast jag köpte)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sagakeramik
2009-05-13 14:08
#4

Ah, tack för tipset. Ska se om jag också kan hitta och prova.

idalotta
2009-05-13 15:50
#5

jag käkat alltid falu rågrut med smör, ost, örtsalt 6 massor av alfalfagroddar!

Ida

Medarbetare på Florist

Kramis65
2009-05-13 16:31
#6

Söndagar på sjön är det stekt bacon pärer och ägg

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: