Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1878 ggr
Hovgarden
5/5/09, 8:06 PM

Resturang tips i Göteborg önskas!

23-23 ska jag överraska min sambo med en helg i Göteborg, har bokat hotell och undrar nu över bra mysiga resturanger. Jag vill gärna kunna äta "vanlig" svensk mat typ black and white, oxfile ja och annat gott.

Inte dyraste men ändå klass på stället, alla tips mottages mycket tacksamt!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
Maria
5/8/09, 12:51 AM
#1

Synd att ni inte kan tänka er fisk för i Göteborg finns de allra finaste fiskrestauranger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

rakuLotta
5/8/09, 9:26 AM
#2

Om man vill sitta på uteserveringar och titta på folk så finns det ju en massa på Avenyn. Det är väl lite så när man åker på weekend resa så är kanske platsen att äta på viktig oxå. Annars finns det ju lite mysiga kvarterskrogar runt Linnégatan oxå som är mysiga.

Flotta restauranger finns det ju med som Fond, 28+, Törnströms kök, Sjömagasinet.

Hovgarden
5/8/09, 1:22 PM
#3

Jo då fisk kan jag tänka mig emn kanske mest lax i så fall :) Jo det är ju ett stort plus om det är fint och mysigt :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Maria
5/8/09, 1:27 PM
#4

I Haga som för övrigt är en alldeles charmerande stadsdel, finns Sjöbaren med underbar mat och hyfsade priser.

http://www.sjobaren.se/

Det är promenadavstånd från Avenyn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SarahOhrn]
5/23/09, 9:10 PM
#5

Bamboo är bara att rekomendera!! :) Det är en mongolisk restaurang där man äter buffé, går och plockar av alla olika sorters kött, grönsaker och andra tillbehör man själv vill ha och sen wokar kocken detta framför dina ögon, sen kan du äta ris eller nidlar eller vad du vill ha till, välja lite såser och sådär. Du får även förrätt och efterrätt i priset. Tror det är 149 eller nåt sånt för detta. Bara dryck tillkommer.

Helt underbar restaurang! :)

Hovgarden
5/25/09, 5:26 PM
#6

Tack alla snälla för hjälp! Nu har vi varit där, vet inte vad resturangen hette :) men bra blev det :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
Upp till toppen
Annons: